Reklama

Zmiana organizacji ruchu na zakopiance w Rdzawce 

09/11/2021 20:06

W związku z budową estakady na powstającej dwujezdniowej drodze krajowej nr 47 Rdzawka – Nowy Targ we wtorek 9 listopada przełożony został ruch z istniejącej zakopianki w Rdzawce na nowo wybudowaną drogę. 

Po nowej drodze, która w przyszłości będzie dojazdową, kierowcy przejadą 900 m, po czym powrócą na istniejącą DK47. Ta zmiana organizacji ruchu spowodowana jest budową estakady i będzie obowiązywała do końca realizacji inwestycji.

- Na budowie dwujezdniowej DK47 Rdzawka - Nowy Targ zaawansowanie prac wynosi 40%. W ramach robót drogowych wykonywane są wykopy w gruncie skalistym w Rdzawce, Klikuszowej i Lasku. Nasyp drogowy pod konstrukcję nawierzchni powstaje w Rdzawce, Klikuszowej, Sieniawie, Lasku i Nowym Targu. W Nowym Targu (w km 17+075 – 18+080) wymiany jest też grunt słabonośny.  W ramach robót mostowych wykonywane są m.in. zbrojenie i betonowanie przyczółków (skrajnych podpór) na dwóch mostach w Klikuszowej: betonowanie fundamentu, zbrojenie i betonowanie głowicy słupa oraz muru oporowego na wiadukcie drogowym w Rdzawce czy zbrojenie rygla słupa, odwodnienie oraz zasypka skrajnej podpory na wiadukcie drogowym w okolicy przejazdu kolejowego w Nowym Targu. Prace zbrojarskie i betonowanie trwają aktualnie na 22 obiektach mostowych. Powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty. Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana  infrastruktura techniczna. Obliczono, że z wykopów uzyskane zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych gruntu, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Zostanie on w całości wbudowany w nasypy drogowe. Najdłuższy wiadukt, który powstanie w Nowym Targu, będzie miał 850 m długości, drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe, kończącym go będzie wynosiła 190 metrów - mówi Iwona Mikrut-Purchla z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.

 -  Prace przygotowawcze dla odcinka DK47 Rdzawka Nowy Targ prowadzone były w latach 2008 – 2015. Aneks do programu inwestycyjnego dla tej drogi 26 czerwca 2017 r. podpisał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, umożliwiając tym samym jej realizację. W trakcie przetargu okazało się, że kwotę zapisaną w Programie Inwestycji trzeba zwiększyć i 29.08.2018 r. minister podpisał dokument podwyższający o 90 mln zł budżet inwestycji, co umożliwiło wybór wykonawcy i podpisanie z nim umowy. 19 września 2018 r. odpisana została umowa na realizację dwujezdniowej drogi pomiędzy Rdzawką i Nowym Targiem w trybie „projektuj i buduj”, z Przedsiębiorstwem Usług Technicznych „INTERCOR” Sp. z o.o. z Zawiercia. Koszt inwestycji wyniesie ponad 880 mln 100 tys. zł. Zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetu państwa. Zakończenie budowy planowane jest po koniec 2023 r - mówi Iwona Mikrut-Purchla

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do