
Bartłomiej Lewicki - Freelancer SEO to niezależny specjalista, który oferuje kompleksową lub wybraną pomoc w pozycjonowaniu stron internetowych. Jego oferta jest zwykle bardziej elastyczna i spersonalizowana niż w przypadku agencji.
Cel: wykrycie problemów technicznych, treściowych i optymalizacyjnych.
Zakres audytu może obejmować:
analizę techniczną (np. crawl errors, indeksacja, szybkość strony)
strukturę serwisu i architekturę informacji (silosy, kategorie)
analizę treści (braki, kanibalizacja, duplicate content)
sprawdzenie optymalizacji on-page (title, meta, nagłówki, schema.org)
analizę linków (linki przychodzące, wewnętrzne, toksyczne)
SEO lokalne (Google Moja Firma, NAP, opinie)
UX pod kątem SEO (mobilność, dostępność, Core Web Vitals)
Efekt: raport z rekomendacjami + priorytety działań
Cel: poprawa widoczności strony przez optymalizację jej elementów wewnętrznych.
Zakres działań:
dobór i rozmieszczenie słów kluczowych
poprawa znaczników HTML (title, meta, alt, nagłówki H1-H6)
linkowanie wewnętrzne
optymalizacja treści (poprawa istniejących lub tworzenie nowych)
wdrożenie schema.org i rich snippets
analiza i poprawa struktury adresów URL
Cel: zwiększenie autorytetu domeny przez pozyskiwanie wartościowych linków.
Metody:
publikacje sponsorowane i gościnne
linki z katalogów, forów, profili
outreach do blogów i serwisów branżowych
budowa zaplecza SEO (PBN, mikrostrony)
analiza konkurencji i link gapów
Cel: długofalowe zaplanowanie działań SEO zgodnie z celami biznesowymi klienta.
Zakres:
analiza konkurencji i rynku
dobór celów i KPI
kalendarz działań SEO
wybór strategii contentowej (topical authority, long tail, EEAT)
ocena i konsultacja działań już wykonanych
Cel: tworzenie lub edycja treści zgodnych z SEO, które odpowiadają na intencję użytkownika.
Zakres usług contentowych:
tworzenie briefów SEO dla copywriterów
pisanie tekstów SEO (artykuły, opisy, blogi, FAQ, poradniki)
optymalizacja istniejących treści (reoptymalizacja, aktualizacja, kanibalizacja)
analiza struktury informacji (pillar pages, clustering, topical map)
Cel: zapewnienie, że strona działa zgodnie z wymaganiami algorytmów Google.
Zakres:
analiza logów serwera
poprawa indeksacji i crawl budgetu
wdrożenie przekierowań 301/302
poprawa wydajności strony (PageSpeed, CWV)
wdrożenie canonicali, hreflang, robots.txt, sitemap.xml
Cel: śledzenie efektów działań SEO i bieżące poprawki.
Może obejmować:
cotygodniowy / comiesięczny raport widoczności (Senuto, Ahrefs, GSC)
analiza ruchu organicznego (GA4, GSC)
monitorowanie pozycji słów kluczowych
wykrywanie błędów technicznych i ich naprawa
analiza konkurencji i reagowanie na zmiany algorytmu
Dla firm działających lokalnie:
optymalizacja wizytówki Google Moja Firma
budowanie lokalnych NAPów (name, address, phone)
opinie, zdjęcia, posty lokalne
optymalizacja treści pod lokalne zapytania
pozyskiwanie lokalnych linków i cytowań
Cel: zabezpieczenie widoczności w Google podczas zmiany CMS, domeny lub architektury.
Zakres:
mapa przekierowań 301
analiza zmian w strukturze URL
zabezpieczenie treści i metadanych
monitoring spadków ruchu po migracji
wsparcie dev teamu przy wdrożeniach
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie