
Własna strona firmowa to dopiero początek. Aby przyciągnąć na nią zainteresowanych klientów, warto zainwestować w skuteczną reklamę.
Czasy, gdy za wykonanie i posiadanie własnej strony internetowej trzeba było sporo płacić, dawno już minęły. Teraz firmową stronę WWW można założyć nie tylko znacznie taniej, ale nawet samodzielnie. Jednak sama obecność w internecie to za mało. Dodatkowo warto zadbać o promocję. Jedną z najczęściej wybieranych metod promocji stron internetowych jest pozycjonowanie, które zaliczane jest do kategorii SEM – Search Engine Marketing, czyli do marketingu w wyszukiwarkach internetowych.
Wyszukiwarki internetowe to obecnie najczęściej używane serwisy internetowe. Każdego dnia korzystają z nich miliony użytkowników w poszukiwaniu różnorodnych informacji. Do okienka wyszukiwarki wpisywane są także hasła, które pomagają w wyszukaniu różnych produktów oraz usług – wyświetlona wtedy lista ofert kieruje na strony firmowe, do sklepów internetowych.
Aby jednak klient wszedł na stronę WWW, konieczne jest jej wcześniejsze wypromowanie w wyszukiwarce internetowej na bazie działań SEM – Search Engine Marketing. To one decydują o widoczności adresu strony, a tym samym o jej popularności.
Do SEM zaliczają się dwa rodzaje reklam internetowych:
SEO – optymalizacja i pozycjonowanie stron PPC – kampanie linków sponsorowanych rozliczane za kliknięcie (PPC – Pay Per Click)
SEO, czyli Search Engine Optimization to nazwa odnosząca się do reklamy internetowej wykorzystującej wyszukiwarkę internetową, aby podnieść widoczność adresu strony WWW w tak zwanych organicznych wynikach wyszukiwania. Są to wyniki, które widoczne są pod płatnymi reklamami typu PPC, na przykład w przypadku wyszukiwarki Google jest można wykupić je przez Google Ads (dawniej AdWords).
Pozycjonowanie to metoda, która prowadzona jest wspólnie z optymalizacją strony internetowej, aby można było uzyskać optymalne efekty promocji:
optymalizacja – działania on-site, inaczej na stronie, które odnoszą się do zmiany jej treści, struktury i innych elementów, by jej promocja przez SEO mogła być jeszcze efektywniejsza pozycjonowanie – działania off-site, które służą do zdobywania wartościowych linków prowadzących do strony, na przykład poprzez publikowanie artykułów sponsorowanych, prowadzenie fanpage w mediach społecznościowych, bloga firmowego
Dobrze pozycjonowana strona może wtedy dotrzeć do pierwszej strony wyników wyszukiwania pojawiających się po wpisaniu do okienka wyszukiwarki konkretnych słów. Obecność na pierwszej stronie, czyli w tak zwanym TOP10 to większy ruch na stronie, a tym samym większa szansa na zyski.
Działania w ramach pozycjonowania stron internetowych nie są jednak jednorazowe – należy traktować je jako proces, ponieważ dobrą pozycję buduje się miesiącami. Oczywiście, kolejność wyświetlanych adresów stale się zmienia, co również przekłada się na wyniki reklamy – działania SEO powinny być zatem prowadzane systematycznie.
Więcej informacji dotyczących technicznych kwestii pozycjonowania można znaleźć na witrynie Agencji Reklamowej Online Group z Krakowa, która specjalizuje się w reklamie SEO: https://onlinegroup.pl/pozycjonowanie-stron-www/.
Pozycjonowanie stron internetowych ma wiele zalet, które powodują, że metoda ta wybierana jest zarówno przez małe firmy, które nie mają sporych budżetów reklamowych, jak i przez większych graczy.
Wśród najważniejszych zalet pozycjonowania stron WWW znajdują się:
większa liczna osób wchodzących na stronę internetową podwyższenie rozpoznawalności strony poprawa wizerunku firmy promującej się online lepsze zyski czerpane z obecności firmy w sieci przystępne ceny promocji możliwość rozliczeń za efekty
Aby pozycjonowanie strony internetowej firmy mogło przynieść najlepsze rezultaty, najlepiej powierzyć je agencji reklamowej, która posiada duże doświadczenie w tym obszarze marketingu internetowego.
artykuł promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!