
Wyjątkowy koncert Airis String Quartet odbędzie się 24 października 2024 roku o godzinie 18:00. Wystąpią : Aleksandra Czajor-Kowalska (I skrzypce), Grażyna Zubik (II skrzypce), Malwina Tkaczyk (altówka) oraz gościnnie Anna Armatys-Borrelli (wiolonczela).
Podczas koncertu publiczność będzie miała okazję usłyszeć dwa wyjątkowe dzieła muzyki kameralnej. W programie znajdą się:
Muzyczną podróż wzbogaci prelekcja prof. dr hab. Małgorzaty Janickiej-Słysz, kuratora ds. programowych „Atmy”, która wprowadzi słuchaczy w świat utworów i przybliży kontekst ich powstania.
To wieczór, który z pewnością dostarczy niezapomnianych wrażeń melomanom oraz wszystkim miłośnikom muzyki kameralnej!
Program koncertu:
Claude Debussy (1862-1918) – Kwartet smyczkowy g-moll op. 10:
Karol Szymanowski (1882-1937) – I Kwartet smyczkowy c-moll op. 37:
Airis String Quartet został założony w 2008 roku w Krakowie, zrodzony z pasji do muzyki współczesnej, która połączyła grupę studentów. Od samego początku kwartet zafascynował się twórczością polskich kompozytorów, w szczególności kwartetami smyczkowymi Krzysztofa Pendereckiego, a także światowym repertuarem XX i XXI wieku. Mimo że ich wybór był nietypowy jak na młody zespół, to ta odważna decyzja szybko przyniosła pierwsze sukcesy w konkursach oraz uznanie wśród publiczności. Marzenie o profesjonalnej karierze w kwartecie smyczkowym przekształciło się w świadomy wybór artystycznej drogi.
Zespół działa już nieprzerwanie od ponad 14 lat i ugruntował swoją pozycję jako jeden z najbardziej intrygujących kwartetów smyczkowych młodego pokolenia w Polsce. Jest laureatem licznych międzynarodowych konkursów, stypendiów i programów grantowych. Airis String Quartet ma na swoim koncie liczne nagrania, prawykonania dzieł współczesnych, a także współpracę z wybitnymi artystami i kompozytorami. Zespół doskonalił swoje umiejętności w renomowanych europejskich ośrodkach muzycznych.
Kwartet wyróżnia się wyjątkową ekspresją sceniczną, autentycznością emocji oraz niezwykłym wyczuciem w interpretacji muzyki XX i XXI wieku. Członkowie zespołu postrzegają muzykę współczesną jako odbicie współczesnych realiów, traktując ją jako bliską i naturalną formę wyrazu. Celem zespołu jest przybliżanie tej perspektywy publiczności, pokazując, że muzyka współczesna może być zrozumiała i emocjonalnie angażująca.
Anna Armatys-Borrelli to uznana wiolonczelistka, która z powodzeniem łączy działalność solistyczną i kameralną. Występowała na prestiżowych festiwalach muzycznych zarówno w Polsce, jak i za granicą, a jej dorobek artystyczny obejmuje liczne nagrania radiowe i telewizyjne. W latach 1992–1996 pełniła funkcję pierwszej wiolonczelistki Tarnowskiej Orkiestry Kameralnej. Regularnie koncertuje gościnnie z różnymi zespołami kameralnymi oraz orkiestrami na terenie Europy.
Od 2014 roku jest pierwszą solową wiolonczelistką w renomowanym zespole Parco della Musica Contemporanea Ensemble (PMCE) z siedzibą w Rzymie. Zespół ten specjalizuje się w muzyce współczesnej i współpracuje z czołowymi kompozytorami naszych czasów, realizując liczne prawykonania utworów zamawianych specjalnie dla PMCE oraz występując na najważniejszych światowych scenach i festiwalach.
Repertuar kameralny Anny Armatys-Borrelli obejmuje kilkaset kompozycji w różnych składach. Od 2012 roku jest związana z Katedrą Kameralistyki Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie, gdzie dzieli się swoim doświadczeniem z młodymi muzykami. W latach 2007–2010 prowadziła klasę wiolonczeli w Conservatorio di Musica „D. Cimarosa” w Avellino, a następnie od 2010 do 2019 roku w Conservatorio di Musica „A. Casella” w L’Aquili. Od 2019 roku wykłada w Conservatorio di Musica „D. Respighi” w Latinie.
Anna Armatys-Borrelli regularnie zasiada również w jury międzynarodowych i krajowych konkursów muzycznych.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie