
Brama garażowa to ważny element zapewniający bezpieczeństwo pojazdom i innym przedmiotom magazynowanym w garażu, dlatego kiedy ulega zepsuciu powstaje nie lada problem i dylemat - podejmować się naprawy czy od razu kupić nową? Zobaczmy, co i kiedy jest bardziej opłacalne.
Najczęstsze awarie bramy garażowej to:
Regularna konserwacja i prawidłowe użytkowanie bramy mogą pomóc zapobiec wystąpieniu wielu awarii. Czasem jednak usterka jest nieunikniona i nie wynika z niewłaściwego użytkowania czy braku dbałości o sprzęt, a jest wypadkiem losowym lub po prostu naturalnym skutkiem upływu czasu i zużywania się elementów konstrukcji bramy.
Co zrobić kiedy wydarzy się awaria? Przede wszystkim, ważne jest szybkie i trafne rozpoznanie problemu i znalezienie przyczyny jej nieprawidłowego funkcjonowania. Po tym, następuje decyzja - naprawa czy wymiana. Jeżeli brama jest stosunkowo nowa, jest w dobrym stanie wizualnym, ale pojawiła się drobna awaria, która nie zostanie wyceniona przez serwisanta na dużą kwotę, to wtedy o wiele bardziej opłacalna jest naprawa bramy garażowej. To zdecydowanie tańsze, szybsze i mniej kłopotliwe rozwiązanie niż zakup i montaż nowej.
Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku bram starych lub poważnie uszkodzonych. Jeśli brama jest stara, jej serwis może być nieopłacalny ze względu na znaczne zużycie elementów mechanicznych czy automatyki. Najprościej mówiąc - zaraz po naprawie jednej usterki, może pojawić się druga. Może również pojawić się problem z dostępem do części zamiennych, gdyż nowoczesne modele często mocno różnią się od tych starszych. Na zakup nowego urządzenia warto zdecydować się również, gdy awaria jest bardzo poważna, naprawa usterki będzie wyceniona na drogą, występują większe potrzeby związane z wygodą użytkowania bramy lub gdy stara brama jest już nieatrakcyjna wizualnie i nie pasuje do odnowionej elewacji budynku.
Samodzielna decyzja dotycząca tego, czy bramę jest lepiej naprawić czy wymienić może być trudna. W związku z tym, w przypadku niesprawnej bramy, warto zgłosić się o pomoc do profesjonalistów, np. do jednego z salonów TEXO. Firma ta, już od ponad 10 lat dba o bezpieczeństwo domów i przedsiębiorstw dostarczając i serwisując bramy, ogrodzenia, drzwi oraz okna. TEXO oferuje wsparcie serwisowe podczas wystąpienia usterek związanych z użytkowaniem bram garażowych i posiada bogate doświadczenie z zakresu awarii mechanicznych, elektrycznych czy też elektronicznych. Aby zamówić serwis bramy należy skontaktować się z TEXO mailowo, telefonicznie lub poprzez formularz dostępny na stronie internetowej. Wszystkie niezbędne dane do kontaktu znajdują się pod adresem: https://texo-bramy.pl/kontakt/
Serwisant po przybyciu na miejsce, dokładnie obejrzy bramę, zdiagnozuje problem i wyceni naprawę. Jeżeli naprawa będzie opłacalna to od razu można będzie umówić się na usługę. Jeżeli natomiast konieczna będzie wymiana bramy, to warto odwiedzić salon sprzedaży bram garażowych TEXO, by zapytać o dostępne rozwiązania i poznać orientacyjne ceny. W salonie dostępnych jest wiele rodzajów bram garażowych - np. segmentowe, rozwierne, uchylne, roletowe czy segmentowe boczne, a eksperci pracujący w punkcie dokładnie przedstawią wady i zalety każdej z nich i pomogą klientowi wybrać najlepszy model.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie