
Nowe technologie zrewolucjonizowały branżę opakowaniową. Producenci, którzy chcą pozostać konkurencyjni, muszą mieć świadomość obowiązujących trendów. Oto najważniejsze z nich.
Termoformowanie to alternatywa dla formowania wtryskowego. Jak przebiega ten proces? Sztywna plastikowa folia (z polistyrenu, polipropylenu lub politereftalanu etylenu) zostaje podgrzana do właściwej dla danego tworzywa temperatury. Gdy stanie się odpowiednio elastyczna, pod wpływem wysokiego ciśnienia formuje się z niej pożądane kształty. W taki sposób powstają opakowania termoformowane, które wyróżniają się niewielką wagą, wysoką odpornością na uszkodzenia i stosunkowo niską ceną. W procesie termoformowania powstają np. wieczka do lodów, kuwety i pokrywki do mrożonych deserów.
Zrównoważony rozwój to hasło, które nabiera coraz większego znaczenia w branży opakowaniowej. Dlatego producenci kładą duży nacisk na to, aby korzystać wyłącznie z surowców podlegających recyklingowi. Takie są nowoczesne opakowania spożywcze. Producent Plast-Box, jako jeden z liderów w polskiej branży opakowań do żywności, dąży do maksymalnej redukcji wpływu produkcji na środowisko naturalne. Ekoopakowania są nie tylko recyklingowalne, ale także dużo lżejsze. Ekometamorfozę przeszły także etykiety. Jednym z największych trendów są etykiety, które zajmują wyłącznie połowę opakowania. Dzięki temu do produkcji wykorzystuje się mniej surowca i można lepiej wyeksponować zawartość pojemnika.
In-Mould Labelling to jedna z najnowocześniejszych metod nadruku. Na czym polega? Opakowanie i etykieta zostają ze sobą połączone już na etapie produkcji. To możliwe dzięki temu, że oba elementy powstają z tego samego materiału (najczęściej polipropylenu).
Wśród najważniejszych zalet tego rozwiązania możemy wymienić: trwałość i estetykę. Etykieta jest odporna na uszkodzenia mechaniczne, wilgoć i promieniowanie UV. W przeciwieństwie do tradycyjnej nie może zostać zerwana, nie odkleja się pod wpływem wody i niskiej temperatury, a także nie blaknie w słońcu. Tak powstają nowoczesne pojemniki plastikowe. Producent Plast-Box oferuje możliwość wykonania nadruku na całej powierzchni opakowania lub jego części.
To rozwiązanie, które w Polsce dopiero raczkuje, ale według ekspertów ds. marketingu opakowaniowego w najbliższej przyszłości jego popularność będzie rosnąć. Opakowania interaktywne, wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną, mają zachęcić klienta do wejścia w jeszcze bliższą relację z marką. Mechanizm ich działania nie jest skomplikowany. Klient musi zeskanować kod znajdujący się na opakowaniu za pomocą smartfona. To, co zobaczy na ekranie swojego telefonu, może wpłynąć na decyzję o zakupie – w danym momencie lub w przyszłości. To idealna okazja, aby przybliżyć konsumentowi historię marki, jej wartości i sylwetki osób, które za nią stoją.
Branża opakowaniowa wciąż się zmienia. Duży wpływ na aktualne trendy mają innowacje technologiczne, ale także zmiany społeczne, demograficzne i ekonomiczne. Firmy, aby wyróżnić swoją markę na tle konkurencji, coraz chętniej inwestują w kreatywne i funkcjonalne rozwiązania, które przekładają się na wzrost sprzedaży.
wp
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie