Reklama

Otwarcie nowej zakopianki z Rdzawki do Nowego Targu już w piątek

27/08/2024 20:44

Po długim czasie oczekiwania wreszcie nastąpi ten dzień, kiedy przejedziemy nowym odcinkiem zakopianki od Rdzawki do Nowego Targu.

Ruch drogowy na tym 16-kilometrowym odcinku otwarty zostanie w piątek 30 sierpnia 2024 r. Równocześnie zamknięta zostanie możliwość przejazdu do Krakowa dotychczasowym przebiegiem tej trasy, prowadzącym m.in. przez Klikuszową. Kierowcy jadący od strony Tatr na nową trasę będą mogli wjechać na dwóch węzłach – Nowy Targ Zachód (skrzyżowanie z ul. Ludźmierską, DW957) i Nowy Targ Południe (skrzyżowanie z ul. Krakowską). Nie będzie to droga ekspresowa.

Zarządca drogi, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie informuje, że to nie koniec inwestycji.  

- Nowa trasa z Rdzawki do Nowego Targu jest niemal w całości poprowadzona nowym śladem, na zachód od starej zakopianki. Trasa ma 16,1 km, dwa pasy ruchu w każdym kierunku, a docelowo będzie połączona z innymi drogami poprzez cztery węzły – Obidowa, Klikuszowa oraz wspomniane wcześniej Nowy Targ Południe i Zachód. Docelowo, gdyż w chwili oddania nie będzie jeszcze gotowy węzeł Klikuszowa, który połączy obie zakopianki – starą i nową. Dotychczasowa DK47 biegnie ok. 2 m nad nowym rondem zbudowanym na węźle Klikuszowa. Żeby połączyć obie drogi, stara zakopianka musi zostać przebudowana. To jeden z ostatnich etapów prac na tej budowie. Jego wykonanie zostawiliśmy na koniec, bo prowadzenie prac w tym miejscu przed przełożeniem ruchu na nową trasę wiązałoby się z ogromnymi korkami na starej zakopiance - mówi Kacper Michna z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

- Po oddaniu nowej trasy nie będzie możliwości przejazdu przez starą zakopiankę w dwóch miejscach – w okolicy budowanego węzła Klikuszowa i w Rdzawce. Wyjazd z Lasku i Klikuszowej do Rabki-Zdroju i Nowego Targu będzie możliwy przez węzeł Obidowa oraz przez drogę lokalną łączącą Klikuszową i Sieniawę. Nowa trasa będzie początkowo otwarta na zasadzie przejezdności, gdyż cała inwestycja nie jest jeszcze zakończona. Dlatego na trasie będzie obowiązywało ograniczenie prędkości do 70 km/h - mówi Kacper Michna.

Prace nad tym odcinkiem zakopianki rozpoczęły się w 2007 r.  

  • 10 grudnia 2007 r. – podpisanie umowy na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z Koncepcją programową z Krakowskim Biurem Projektów Dróg i Mostów Transprojekt (Sweco Engineering)  
  • 19 października 2010 r. – wydanie przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Krakowie decyzji środowiskowej 
  • 8 listopada 2017 r. – ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę trasy 
  • 31 sierpnia 2018 r. – wybór najkorzystniejszej oferty złożonej przez INTERCOR 
  • 19 września 2018 r. – podpisanie umowy z wykonawcą 
  • 25 czerwca 2020 r.  – Wojewoda Małopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) 
  • 25 czerwca 2020 r. – rozpoczęcie budowy 

Inwestycja zrealizowana została ze środków budżetu państwa. Wartość kontraktu to prawie 995 mln zł. 

fot. GDDKiA

 

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie Aktualizacja: 29/08/2024 19:05
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do