
Wzrost popularności zakupów przez internet jest zauważalny z roku na rok – obecnie aż 77% spośród wszystkich internautów decyduje się na zamawianie produktów lub usług online1. Najczęściej e-konsumenci decydują się na odzież, obuwie oraz kosmetyki i perfumy, ale spora część z nich kupuje również droższe wyroby, w tym sprzęty RTV/AGD, urządzenia mobilne oraz meble2. Ile wydają na nie Polacy? Sprawdźmy!
Polacy robiący zakupy w sieci zdecydowanie najwięcej wydają na sprzęt RTV i AGD – średnio 1232 zł w skali półrocza, co daje około 205 zł miesięcznie3. Produkty z tej kategorii są szczególnie popularne wśród mężczyzn (wydają na nie średnio 1336 zł), osób w wieku 25-34 lata (1463 zł), mieszkańców dużych miejscowości (1656 zł) oraz uznających sytuację swojego gospodarstwa domowego za dobrą (1672 zł)3.
Nieco mniej Polacy wydają na urządzenia mobilne, w tym telefony, smartfony oraz tablety – średnio 856 zł w skali półrocza3. Największą popularnością cieszą się one wśród osób młodych, które przeznaczają na ich zakup online średnio 1298 zł3!
Na zakup przez internet mebli Polacy wydają najmniej, bo średnio 782 zł w skali półrocza3. W tym wypadku tendencja jest odwrotna, niż w przypadku urządzeń mobilnych, ponieważ największe kwoty poświęcają na nie osoby po 50. roku życia3.
Co ciekawe, przeliczając półroczne wydatki na miesięczne, okazuje się, że Polacy najwięcej płacą za urządzenia RTV/AGD (205 zł)3. W ten sposób produkty z tej kategorii wyprzedzają obuwie, odzież oraz artykuły spożywcze, na których zakupy przez internet konsumenci przeznaczają około 200 zł miesięcznie4.
Innymi kategoriami produktów, na które e-kupujący wydają miesięcznie najwięcej, są:
Niezależnie od rodzaju kupowanych online produktów, każdy e-konsument może korzystać z wielu metod płatności – od tych realizowanych w bramkach płatniczych, przez przelewy tradycyjne, aż po raty6. Co więcej, na rynku pojawiają się nowe metody finalizowania transakcji, wśród których wyróżnia się płatność online z Visa Mobile – rozwiązanie, które powstało po to, by użytkownik nie musiał podawać danych swojej karty płatniczej7.
Jak to możliwe? Otóż wszelkie niezbędne informacje, w tym dane karty Visa, numer telefonu czy adres e-mail, podaje się na etapie konfiguracji usługi. W procesie płatności online należy wybrać ikonę z tym rozwiązaniem, podać swój numer telefonu i zatwierdzić transakcję w aplikacji na telefonie. Dzięki temu użytkownik nie musi również przeklikiwać się przez wyskakujące okna i wypełniać wielu pól formularza w trakcie procesu płatności, a do tego ma pewność, że jego płatność online jest zabezpieczana przez Visa7.
Jak skorzystać z tego rozwiązania? Należy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji bankowej albo pobrać Visa Mobile w formie darmowej, bezpłatnej aplikacji (w dedykowanym konkretnemu systemowi sklepie z aplikacjami). Lista banków, które oferują swoim klientom możliwość skorzystania z tej usługi, znajduje się na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (niektóre banki mogą wymagać np. aktualizacji aplikacji)7.
Artykuł powstał na zlecenie Visa Europe Limited.
Bibliografia:
wp
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie