Reklama

Tylko do 30 listopada można ubiegać się o wyprawkę szkolną 300+

Do końca listopada można jeszcze złożyć wniosek o świadczenie 300+ w ramach rządowego programu „Dobry Start”. Termin upływa 30 listopada 2025 roku, a po tym dniu wsparcie będzie przysługiwać wyłącznie w szczególnych przypadkach.

Z programu po terminie będą mogły skorzystać jedynie osoby, których dzieci po 30 listopada otrzymają orzeczenie o niepełnosprawności. W pozostałych sytuacjach prawo do świadczenia wygaśnie.

Program „Dobry Start” to jednorazowe dofinansowanie w wysokości 300 zł na wyprawkę szkolną dla każdego ucznia w wieku od 7 do 20 lat, a w przypadku uczniów z orzeczoną niepełnosprawnością – do 24 roku życia. Wsparcie przysługuje niezależnie od dochodów rodziny i sytuacji zawodowej rodziców lub opiekunów. Świadczenie można przeznaczyć na zakup podręczników, zeszytów, odzieży szkolnej, sprzętu edukacyjnego oraz innych materiałów potrzebnych do nauki.

ZUS poinformował, że od 1 lipca 2025 roku w Małopolsce złożono już niemal 295 tysięcy wniosków, które objęły ponad 446 tysięcy uczniów. Rodzice i opiekunowie otrzymali do tej pory świadczenia o łącznej wartości przekraczającej 129,2 miliona złotych. Dane te pokazują, że program cieszy się niezmiennie dużym zainteresowaniem wśród mieszkańców regionu.

O świadczenie mogą ubiegać się rodzice, opiekunowie prawni lub faktyczni, a także rodziny zastępcze i dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych. Program obejmuje uczniów szkół podstawowych, liceów, techników, szkół policealnych oraz innych placówek edukacyjnych. Nie przysługuje natomiast na dzieci uczęszczające do tzw. zerówek ani na studentów. Wiek ucznia liczony jest rocznikowo, co oznacza, że świadczenie przysługuje także osobom, które ukończyły 20 lub 24 lata przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego.

Od roku szkolnego 2025/2026 wprowadzono zmianę dotyczącą uchodźców z Ukrainy. Od tej pory świadczenie 300+ będzie im przysługiwać tylko wtedy, gdy dziecko uczęszcza do szkoły działającej w ramach polskiego systemu oświaty.

Wniosek o przyznanie świadczenia można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną. Dostępne kanały to aplikacja mobilna mZUS, portal PUE ZUS, bankowość elektroniczna oraz portal Emp@tia. Przed złożeniem wniosku warto przygotować numer PESEL dziecka, dokładną nazwę i adres szkoły oraz numer rachunku bankowego, na który ma zostać przekazane świadczenie.

Wszystkie zawiadomienia i decyzje dotyczące programu „Dobry Start” są przesyłane w formie elektronicznej. Informacja o przyznaniu lub odmowie świadczenia pojawi się w skrzynce odbiorczej na portalu PUE ZUS, niezależnie od sposobu złożenia wniosku. Świadczenie 300+ wypłacane jest wyłącznie na konto bankowe wskazane we wniosku.

Rodzice i opiekunowie, którzy jeszcze nie złożyli dokumentów, mają czas tylko do 30 listopada. Po tym terminie prawo do świadczenia wygaśnie i nie będzie możliwości uzyskania dofinansowania szkolnej wyprawki.

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do