
Następne zrealizowane w ramach projektu „Kreatywna Akademia Młodego Technika” zajęcia II modułu skupiły się wokół drewna.
Podczas pierwszych warsztatów uczniowie zaznajomili się z podstawowymi technikami obróbki drewna i potrzebnymi do tego narzędziami. Następnie każdy „student” otrzymał do złożenia przygotowane na ploterze laserowym komponenty.
Najpierw należało każdy element dokładnie wyczyścić papierem ściernym. Po takiej obróbce elementy mogły zostać poskładane w głośnik. W czasie warsztatów uczniowie dowiedzieli się, w jaki sposób powstaje dźwięk, jak jest wzmacniany przy użyciu wykonanego właśnie głośnika pasywnego. Uczestnicy projektu
z zainteresowaniem sprawdzali działanie głośnika pasywnego przy użyciu telefonów komórkowych. Komponenty przygotowało Stowarzyszenie Robisz.to z Warszawy.
Ciekawą propozycją kolejnych warsztatów było wykonanie Nook Booka, czyli pudełek z magicznym światem między książkami. Ponownie za materiał do pracy posłużyły wycięte za pomocą lasera drewniane elementy. Najpierw uczestnicy składali pudełko przypominające wielkością grubą księgę, które następnie meblowali poskładanymi z wyciętych elementów krzesłami, lampkami, stolikami. Tak przygotowane Nook Booki zostały ozdobione, a niektóre elementy nawet pomalowane. Gotowe prace ozdobią domowe biblioteczki uczniów.
Wszystkie materiały niezbędne do przeprowadzenia tej części warsztatów zostały wykonane przez FabLab Małopolska.
Wszystkie materiały zostały zakupione w ramach programu finansowanego przez Narodowy Instytut Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego ze środków Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030 oraz współfinansowane ze środków Miasta Krakowa i Powiatu Oświęcimskiego.
Urszula Dębska - Ciężobka - koordynator projektu
SP w Ostrowsku
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie