
W dniach 22 i 23 października 2024 r. (wtorek i środa) w Zakopanem zostanie położona ostatnia, ścieralna warstwa asfaltu na powstających rondach przy skrzyżowaniach z ul. Ustup i ul. Wojdyły. W związku z pracami drogowymi ruch na drodze krajowej nr 47 będzie okresowo sterowany ręcznie, w systemie wahadłowym, przez pracowników budowy.
Budowa dwóch rond na DK47 ma na celu usprawnienie ruchu w tym rejonie. Drogą krajową nr 47, według Generalnego Pomiaru Ruchu z lat 2020-2021, wjeżdża do Zakopanego średnio prawie 21 tysięcy pojazdów dziennie, a w sezonie turystycznym ta liczba znacząco wzrasta. Tak duże natężenie ruchu utrudniało wjazd na DK47 z dróg gminnych – ul. Wojdyły i ul. Ustup. Nowe ronda mają rozwiązać ten problem.
Pierwsze rondo (turbinowe) budowane jest na skrzyżowaniu DK47 - ul. Kasprowicza z ul. Wojdyły. Umożliwi płynny przejazd w kierunku centrum Zakopanego, Poronina i Olczy, z dodatkowym zjazdem dla mieszkańców.
Drugie rondo powstaje 50 metrów dalej, na skrzyżowaniu ul. Kasprowicza z ul. Ustup, poprawiając połączenie z Harendą.
W ramach inwestycji powstają trzy przejścia dla pieszych – dwa na ul. Kasprowicza i jedno na ul. Ustup. Dodatkowo po północnej stronie DK47 powstał nowy chodnik, przebudowano zatoki autobusowe, oświetlenie i odwodnienie.
Inwestycję, realizowaną przez Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, planuje się zakończyć w listopadzie 2024 roku. Koszt prac wynosi 10,4 mln zł, a projekt jest finansowany z budżetu państwa, w ścisłej współpracy samorządu Zakopanego z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie