
Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed próbami oszustwa polegającymi na podszywaniu się pod jego pracowników.
W ostatnich dniach do ZUS napływają zgłoszenia od klientów, którzy otrzymali telefony od osób podających się za przedstawicieli Zakładu i proszących o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w systemie ZUS lub na platformach PUE/eZUS.
ZUS nie kontaktuje się w sprawie zmiany numeru telefonu
Przypominamy, że konsultanci Centrum Kontaktu Klientów ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie aktualizacji numeru telefonu ani nie pytają o dane dotyczące instytucji finansowych, z których korzystają klienci. Połączenia od pracowników ZUS mogą dotyczyć m.in. kwestii związanych ze sprawami prowadzonymi w Zakładzie lub wezwań na kontrolę zwolnienia lekarskiego, ale nigdy nie służą do zmiany numeru telefonu wykorzystywanego do uwierzytelnienia w systemie.
Jak rozpoznać próbę oszustwa?
Pracownicy ZUS podczas kontaktu zawsze przedstawiają się, podając swoje imię i nazwisko, oraz informują o celu rozmowy, który zazwyczaj wynika z wcześniejszego zgłoszenia klienta. Jeśli odbiorą Państwo telefon z prośbą o potwierdzenie zmiany numeru telefonu w ZUS, jest to próba oszustwa.
Co zrobić w przypadku podejrzenia oszustwa?
Osoby, które otrzymają podejrzany telefon, powinny zachować ostrożność i nie udostępniać żadnych danych. W razie wątpliwości warto skontaktować się bezpośrednio z najbliższą placówką ZUS lub zadzwonić na infolinię Centrum Kontaktu Klientów ZUS pod numerem 22 560 16 00.
Apelujemy do wszystkich klientów, zwłaszcza osób starszych, o czujność i rozwagę w kontaktach telefonicznych, aby uniknąć potencjalnych strat wynikających z działań oszustów.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie