
Rolą HR business partnera jest bycie blisko biznesu i wspieranie kadry managerskiej. Jest on profesjonalnym strategiem, doradcą i oczywiście ekspertem HR, dzięki któremu możliwe jest zrozumienie i współpraca między działem HR a biznesem. Czym dokładnie zajmuje się HR business partner i jakie zadania przed nim stoją?
Działy HR nie pełnią obecnie funkcji kadrowo-płacowej, jak to miało miejsce jeszcze nie tak dawno, ale zajmują się wsparciem eksperckim na wielu poziomach. Z tego względu naturalną potrzebą rynku było powstanie takiego stanowiska jak HR business partner. Taka osoba współpracuje z kierownictwem działu biznesowego w zakresie HR, począwszy od planowania i przeprowadzania procesów rekrutacyjnych, aż po identyfikowanie potrzeb szkoleniowych w zespołach czy analizowanie, jakie kompetencje pracowników będą niezbędne w najbliższych latach.
Zakres zadań HR business partnera jest bardzo szeroki. Mieszczą się w nim między innymi:
HR business partner dba o interesy pracowników, ale bardzo ważne jest także, aby umiał „wejść w buty” kadry zarządzającej i zrozumieć ich wartości, sposób prowadzenia biznesu czy stawianie akcentów akurat na takie, a nie inne kwestie. Dzięki temu jest w stanie łączyć interesy biznesu i ludzi.
wp
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie