
Program Inwestycji na optymalizację przepustowości DK47 na odcinku Nowy Targ - Szaflary został podpisany przez Ministra Andrzeja Adamczyka. Ta decyzja zapewnia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad finansowanie na opracowanie dokumentacji i przebudowę tej drogi. Ponadto Minister Infrastruktury podpisał aneks dla prac przygotowawczych dla nowego przebiegu DK7 Rabka - Chyżne.
Droga Nowy Targ - Szaflary ma ok. 6,7 km długości. Biegnie częściowo przez teren zabudowany, a połączenie z posesjami zapewnia 117 zjazdów. Ta droga to główny korytarz komunikacyjny do Zakopanego i stale rośnie na niej natężenie ruchu. Między 2015 a 2021 rokiem zwiększyło się o 45 proc., do 22 329 pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc. - do 2335 pojazdów na dobę. Ponadto dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym.
W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu dwupasmowej DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem.
- Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy przebudowę 117 zjazdów i wybudowanie ok. 1200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wykonawcy wyłonionego w przetargu - mówi Kacper Michna z GDDKiA w Krakowie.
- Planujemy ogłoszenie przetargu na przygotowanie projektu optymalizacji przepustowości DK47 od Nowego Targu do Szaflar w II kwartale 2023 roku. Wykonawca będzie odpowiedzialny za opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) - mówi Kacper Michna.
- O krok dalej jesteśmy dla pozostałego odcinka DK47 do ronda w Zakopanem. 28 grudnia 2022 rokuwybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowejna etapie Koncepcji programowej wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla optymalizacji przepustowości - dodaje.
- Przewidujemy, że całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych - podsumowuje Kacper Michna.
Dokument ten podpisał Minister Andrzej Adamczyk przy zakopiance przed Urzędem Gminy Szaflary w obecności parlamentarzystów i samorządowców. Wśród nich obecni byli m.in. minister Edward Siarka, senator Jan Hamerski, poseł Patryk Wicher, posłanka Anna Paluch, wojewoda Łukasz Kmita, starosta nowotarski Krzysztof Faber, starosta tatrzański Piotr Bąk, wójt gminy Szaflary Rafał Skaradziński, burmistrz Zakopanego Leszek Dorula, wójt gminy Jabłonka Antoni Karlak.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie