Reklama

Mierzenie statystyk aplikacji mobilnych

24/08/2022 15:00

Zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie aplikacji mobilnej to nie wszystko. By ta osiągnęła sukces, niezbędne jest też regularne śledzenie osiąganych przez nią wyników. Co trzeba o tym wiedzieć?

Widząc, jak kształtują się zachowania użytkowników aplikacji, można w porę zmienić strategię lub zyskać pewność co do zasadności jej kontynuacji. Które statystyki z punktu widzenia software house i właściciela aplikacji mają jednak największe znaczenie? Po jakie narzędzia sięgnąć, by sprawnie pozyskiwać oraz przetwarzać dane? Dowiecie się tego z kolejnych akapitach.

Statystyki aplikacji – które mają największe znaczenie?

Zbieranie i analizowanie danych jest równie ważne, co tworzenie aplikacji mobilnych. O tym, czy oprogramowanie spełnia oczekiwania użytkowników najwięcej powiedzą wam następujące wskaźniki:

  • liczba pobrań: podstawowa, ale dość mało miarodajna informacja. To, że dana liczba użytkowników zainstalowała aplikację, nie oznacza, że wszyscy przeszli pełen proces rejestracji i regularnie korzystają z jej funkcjonalności;

  • MAU/DAU – miesięczna/dzienna liczba użytkowników;

  • czas spędzony w aplikacji: do tej grupy można zaliczyć różne wskaźniki: np. średni czas trwania pojedynczej sesji lub długość trwania przerw pomiędzy poszczególnymi sesjami;

  • wskaźnik retencji: oznacza odsetek wszystkich pobrań do liczby użytkowników, którzy uruchomili ją np. więcej niż 5 razy;

  • churn – wskaźnik pokazujący stosunek liczby instalacji do liczby użytkowników, którzy zrezygnowali z korzystania z aplikacji;

  • CAC – koszt pozyskania użytkownika;

  • ARPU – średni przychód z jednego użytkownika;

  • love score: obliczany na podstawie ocen w sklepach, recenzji i popularności apki.

Mierzenie statystyk aplikacji – najważniejsze narzędzia

Do pracy na statystykach aplikacji branża mobile development wykorzystuje różne narzędzia. Najpopularniejsze i najbardziej funkcjonalne oprogramowanie to przede wszystkim:

  • Firebase

  • UXCam App Analytics

  • Mixpanel

  • Flurry

  • Amplitude

  • Countly

  • Apple App Analytics

  • Adobe Analytics

  • Glassbox

  • Upland Localytics

  • Contentsquare

  • Conclusion

Regularnie badając statystyki aplikacji Flutter możecie na bieżąco monitorować aktywność użytkowników i dostosować jej funkcjonalność do ich potrzeb.

materiał promocyjny

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do