
Zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie aplikacji mobilnej to nie wszystko. By ta osiągnęła sukces, niezbędne jest też regularne śledzenie osiąganych przez nią wyników. Co trzeba o tym wiedzieć?
Widząc, jak kształtują się zachowania użytkowników aplikacji, można w porę zmienić strategię lub zyskać pewność co do zasadności jej kontynuacji. Które statystyki z punktu widzenia software house i właściciela aplikacji mają jednak największe znaczenie? Po jakie narzędzia sięgnąć, by sprawnie pozyskiwać oraz przetwarzać dane? Dowiecie się tego z kolejnych akapitach.
Zbieranie i analizowanie danych jest równie ważne, co tworzenie aplikacji mobilnych. O tym, czy oprogramowanie spełnia oczekiwania użytkowników najwięcej powiedzą wam następujące wskaźniki:
liczba pobrań: podstawowa, ale dość mało miarodajna informacja. To, że dana liczba użytkowników zainstalowała aplikację, nie oznacza, że wszyscy przeszli pełen proces rejestracji i regularnie korzystają z jej funkcjonalności;
MAU/DAU – miesięczna/dzienna liczba użytkowników;
czas spędzony w aplikacji: do tej grupy można zaliczyć różne wskaźniki: np. średni czas trwania pojedynczej sesji lub długość trwania przerw pomiędzy poszczególnymi sesjami;
wskaźnik retencji: oznacza odsetek wszystkich pobrań do liczby użytkowników, którzy uruchomili ją np. więcej niż 5 razy;
churn – wskaźnik pokazujący stosunek liczby instalacji do liczby użytkowników, którzy zrezygnowali z korzystania z aplikacji;
CAC – koszt pozyskania użytkownika;
ARPU – średni przychód z jednego użytkownika;
love score: obliczany na podstawie ocen w sklepach, recenzji i popularności apki.
Do pracy na statystykach aplikacji branża mobile development wykorzystuje różne narzędzia. Najpopularniejsze i najbardziej funkcjonalne oprogramowanie to przede wszystkim:
Firebase
UXCam App Analytics
Mixpanel
Flurry
Amplitude
Countly
Apple App Analytics
Adobe Analytics
Glassbox
Upland Localytics
Contentsquare
Conclusion
Regularnie badając statystyki aplikacji Flutter możecie na bieżąco monitorować aktywność użytkowników i dostosować jej funkcjonalność do ich potrzeb.
materiał promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie