
14 kwietnia 1927 roku z fabryki w szwedzkim Göteborgu wyjechał pierwszy samochód osobowy ze znaczkiem Volvo. Oficjalna nazwa tego modelu to ÖV4. Wydawać by się mogło, że prawie 100 lat temu myślano dość pragmatycznie i powinien być to samochód osobowy. Faktem było jednak to, że ów model to… czterocylindrowy kabriolet.
We wrześniu 1944 r. w Sztokholmie zaprezentowane zostało auto, które miało uczynić z Volvo międzynarodową firmę samochodową. „Małe Volvo”, jak je nazywano, było postrzegane w Szwecji jako zapowiedź powojennego dobrobytu – w ciągu dwóch tygodni na model PV 444 złożono ponad 2000 zamówień.
Jeśli Volvo to bezpieczeństwo, jeśli bezpieczeństwo to… pasy bezpieczeństwa. W 1959 roku inżynier Volvo Nils Bohlin wprowadził do seryjnej produkcji w modelu PV 544 trzypunktowe pasy bezpieczeństwa. Szwedzka marka jednocześnie zrzekła się praw patentowych, aby inne koncerny również mogły dbać o bezpieczeństwo swoich klientów. W ten sposób firma nie tylko wykonała świetny PR-owy ruch, ale też realnie przyczyniła się do poprawy jakości życia kierowców i pasażerów.
W 2002 roku premierą błysnął pierwszy SUV szwedzkiego producenta, czyli model Volvo XC90. Zainteresowanie tym autem było ogromne i utrzymuje się aż do dnia dzisiejszego. Tym samym marka rozpoczęła zdobywanie serc klientów segmentu SUV, dokładając z czasem kolejne modele, aż do w pełni elektrycznych crossoverów XC40 Recharge oraz C40 Recharge.
Uruchomienie pierwszego zakładu produkcyjnego Volvo w USA (w Charleston) uczyniło z Volvo Cars markę globalną, z fabrykami w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej. To stamtąd przypływają na „stary kontynent” piękne limuzyny S60. Amerykańska inwestycja Szwedów opiewała na kwotę około 1,1 mld dolarów. Planowane zatrudnienie to około 4 tys. osób. Poza obszarem produkcyjnym wybudowano także przestrzenie biurowe i centrum badawczo-rozwojowe. Na miejscu znajdują się również zespoły ds. sprzedaży, zakupów i kontroli jakości.
Najbardziej oddani klienci Volvo spoglądają czujnie na zapowiadaną niedługo polską premierę nowej marki – Polestar. Niektórzy już są szczęśliwymi posiadaczami, np. modelu Polestar 2. Kierowcy, którzy zdecydowali się sprowadzić auta z zagranicy, mogą je serwisować u największego dealera Volvo w Polsce, czyli w Domu Volvo:
https://domvolvo.volvocars-partner.pl/serwis/
materiał promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie