
Gdy decydujesz się wystawić mieszkanie na sprzedaż, możesz być pełen wątpliwości. Pierwszą trudnością jest wycena nieruchomości, którą chcesz sprzedać. Dalej wcale nie jest łatwiej! Przygotowanie i umieszczenie ogłoszenia, oprowadzanie potencjalnych nabywców, pilnowanie formalności i wreszcie finalizacja transakcji nierzadko z udziałem banku udzielającego kupującemu kredyt hipoteczny. Czy warto poszukać pomocy w biurze nieruchomości?
Mieszkanie, które kupiłeś kilka lat temu dzisiaj na pewno jest warte sporo więcej. Ile? Możesz w wycenie oprzeć się na własnej intuicji, a nawet na cenach za metr kwadratowy nieruchomości obowiązujących w Twojej dzielnicy, ale nie będą to wiadomości wiążące. Mogą prowadzić zatem do przeszacowania lub przeciwnie – niedoszacowania wartości lokalu, który chcesz sprzedać. Pomoc agenta nieruchomości obejmuje zarówno wycenę obiektu, jak również wskazówki dotyczące czasem niewielkich zmian aranżacji czy remontu, który podniesie jego wartość. Na pewno chcesz zarobić na swojej transakcji, ale do tego czasem trzeba nieco wysiłku.
Gdy przeglądasz oferty mieszkań na sprzedaż, co przykuwa Twoją uwagę? Pierwsze wrażenie wynika przede wszystkim z oceny wizualnej – czy to, co widzę mi się podoba? Nie inaczej jest z potencjalnymi nabywcami Twojego mieszkania. Oni również ocenią ofertę przez pryzmat zdjęć i tego, co na nich zobaczą. Niektórzy sprzedający w ogóle nie zwracają na to uwagi. Fotografują obiekt wieczorem, przy sztucznym świetle, zapominając nawet wcześniej, żeby posprzątać kuchnie czy pokoje. To ogromny błąd, który może znacznie zmniejszyć zainteresowanie ogłoszeniem.
Dobry agent nieruchomości na pewno do tego nie dopuści. Sesję zdjęciową wykona profesjonalnym aparatem, zadbawszy o czystość, dobre światło, a nawet detale podnoszące atrakcyjność oferty. Mogą to być miękkie poduchy na kanapie, koce na łóżku, misy z owocami na stole, świece w łazience. Niewiele, a daje świetny efekt.
Wiele osób, które próbowały same sprzedać mieszkanie deklarowało, że najgorszym etapem tego procesu było odpowiadanie na maile, telefony, smsy, umawianie spotkań i oprowadzanie po mieszkaniu. Pochłania to ogromną ilość czasu i energii, którą przecież możesz spożytkować na pracę, odpoczynek, urządzanie nowego domu.
Agent zajmie się obsługą klientów i zrobi to z zachowaniem najlepszych procedur jakości oraz bezpieczeństwa. To będzie ważne również na późniejszym etapie, gdy ktoś z zainteresowanych zechce kupić Twoje mieszkanie. Sporządzenie umowy rezerwacyjnej, potem wstępnej, dopełnienie szeregu innych formalności przebiegnie sprawniej, gdy będziesz mógł liczyć na wsparcie doświadczonego agenta nieruchomości jak Goodwill & CO.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie