Reklama

Standy Reklamowe Na Targach Branżowych — Sposób Na Reklamę

29/07/2022 13:52

Marketing ma ogromne znaczenie dla każdego przedsiębiorcy, czy to tego dużego, czy mniejszego. Zwłaszcza dla firm z dobrymi usługami czy produktami. W dzisiejszych czasach reklama pełni istotną rolę, by wzbudzić zainteresowanie potencjalnych klientów. Wyświetlacze reklamowe, inaczej standy reklamowe, to idealne narzędzie do promowania swoich usług i produktów na wszelkiego typu imprezach, w tym na targach. Jak więc przyciągnąć uwagę klientów, nie zniechęcić ich do swojej marki i produktu? Przede wszystkim - jak wyróżnić się na tle konkurencji? O tym i kilku innych ważnych aspektach na temat standów reklamowy przeczytasz w tym artykule!

Co to jest stand promocyjny?

Standy reklamowe (stojaki reklamowe) to nic innego jak zewnętrzne nośniki reklamy. Są to między innymi stojaki, na których umieszcza się istotne informacje o branży czy usługach. Na nich umieszcza się produkty firmowe takie jak ulotki, gadżety itp. Najczęściej można je spotkać w sklepie, przy okazji imprez plenerowych, a także na targach branżowych.

Ekspozytory przede wszystkim mają za zadanie przyciągać uwagę i zachęcić do zapoznania się z ofertą danej firmy. Dobrze zaprojektowany stand reklamowy może sprawić, że klient odwiedzi placówkę. Zainteresowanie klienta w tym przypadku to najważniejszy pożądany aspekt. 

Stand promocyjny — czy wygląd ma znaczenie?

Standy reklamowe używane na targach to swoisty łącznik pomiędzy firmą a klientem. Są także identyfikacją wizualną marki, dlatego też ważne jest, by ekspozytory miały estetyczne wykonanie oraz — a może przede wszystkim — oryginalny i interesujący wygląd. Przecież chodzi o zwrócenie uwagi klienta.

Nie da się ukryć, że każda firma biorąca udział w targach chce być zauważona przez przyszłych konsumentów. Dlatego właśnie dobrze dobrany/dopasowany do branży stand ułatwi wyróżnienie się na tle innych. Nie ma nic gorszego niż udanie się na targi czy konferencje ze źle zaprojektowanym/ niedbale wykonanym stojakiem reklamowym. Będzie to źle postrzegane i może zniechęcić do zainteresowania się produktem. Można powiedzieć, że to jest pokaz swojej marki i jedna z nielicznych okazji do zwrócenia uwagi społeczeństwa / potencjalnych klientów na swoje produkty lub usługi, a co za tym idzie możliwość zwiększenia przychodów z ich sprzedaży.

Decydując się na stand reklamowy, warto zadbać, by był zaprojektowany i dopasowany do Twojej firmy, tak by Twój produkt prezentował się jak najlepiej. Stojaki ekspozycyjne wykonane przez profesjonalną firmę wizualnie i gabarytowo będą skrojone na miarę Twoich potrzeb. Każda firma mająca wieloletnie doświadczenie i zajmująca się produkcją standów reklamowych bierze pod uwagę wytyczne zleceniodawcy i to, z jakim rodzajem promocji ma odczynienia. Wszytko to, by potencjalni klienci chcieli się zainteresować usługami.

Stojaki reklamowe — czy kolor ma znaczenie?

Hala targów branżowych

Kolory towarzyszą nam na każdym etapie naszego życia. Wpływają na nasze decyzje już od najmłodszych lat. Dziecko wybierające zabawkę zwykle sięga po taką, która przyciągnie jego wzrok atrakcyjnymi barwami. Kolory towarzyszą nam, otaczają z każdej strony i wpływają na nasze decyzje, także te zakupowe. W marketingu każdy kolor ma inne znaczenie. Postrzeganie barw i kolorów to sprawa indywidualna, ale niektóre kolory kojarzone są z określonymi emocjami czy nastrojem, np.:

  • Żółty - kolor słońca, radości, szczęścia i energii. Używany do wywoływania miłych i przyjemnych uczuć. Przede wszystkim kojarzony z wakacjami. Idealnie nadaje się na letnie promocje.
  • Niebieski - kolor morza i nieba. Kolor ten budzi skojarzenia z zaufaniem i mądrością. Przygotowanie materiałów reklamowych w tej kolorystyce wzbudza poczucie lojalności. Świetnie sprawdza się do promowania produktów wodnych jak i do utrzymania czystości.
  • Czerwony - kojarzy się przede wszystkim z miłością. Kolor ten pobudza do działania i szybkich decyzji. Warto uważać na to, w jaki sposób wykorzystujemy kolor czerwony, ponieważ używany jest także jako ostrzeżenie przed niebezpieczeństwem. Mimo tego sprawdzi się do promocji produktów, których działanie ma pobudzać do działania.
  • Zielony - głównie kojarzony z naturą, zdrowiem i ekologicznym trybem życia. Zielony wzbudza zaufanie i uspokaja. Wykorzystując zielony, możemy podkreślić swoją wiarygodność. Kolor ten sprawdzi się do promocji produktów ekologicznych, zdrowego trybu życia czy usług związanych z odpoczynkiem.
  • Pomarańczowy - druga pozytywna barwa. Często kojarzona z dobrymi emocjami, energią, ruchem i pewnością siebie. Pomarańczowy skłania do działania. Powszechnie uznaje się, że pomarańczowy to taka lekka wersja czerwonego i łączy ze sobą właściwości przypisywane kolorowi czerwonemu i żółtemu. Idealnie sprawdzi się do oznaczenia promocji i sprzedaży produktów spożywczych (pobudza apetyt).
  • Czarny - w marketingu postrzegany jako kolor luksusu i elegancji. Nie może go zabraknąć w każdej formie reklamy. Czarny podkreśla prestiż, oryginalność i ponadczasowość produktu. Ważne jest to, że czarny idealnie łączy się z innymi kolorami. Kolor sprawdza się przy promocji prestiżowych usług i towarów o wysokiej jakości.

Jak już zostało wspomniane, postrzeganie kolorów jest sprawą indywidualną. Wyzwalają one jednak emocje i budzą skojarzenia, dlatego ich odpowiedni dobór jest tak ważny w kontekście reklamy wizualnej. Materiały przygotowane z uwzględnieniem barw dostosowanych do produktów skutecznie ściągną na siebie uwagę.

Standy reklamowe - czy warto w nie inwestować?

Warto zacząć od pytania, czy faktycznie pojawiać się na targach i eventach branżowych promując swoją markę. Odpowiedź może być tylko jedna: TAK! Wszystko, co jest działaniem celującym w promocję firmy, jest pozytywnym aspektem. Jednak mają one sens tylko wtedy, gdy są odpowiednio przygotowane i skierowane do właściwych osób (we właściwy sposób).

Branżowe eventy przyciągają ludzi, którzy przyszli na nie, bo są zainteresowani danym rodzajem działalności i mogą być potencjalnymi klientami.

Postawienie swojego stoiska na targach to przede wszystkim możliwość zebrania bezpośrednich opinii, w dużej mierze o nowych produktach czy usługach. To także możliwość dowiedzenia się co nasi klienci sądzą o stosowanych w naszej firmie rozwiązaniach. Dobrze dobrane wizualnie, funkcjonalne stanowisko pozwoli na niejedną rozmowę i zobaczenie reakcji Klientów na nowości.

Zainwestowanie we własne stoisko na targach to także możliwość podpatrzenia, jak działają podobne firmy. Od potencjalnych uczestników targów można uzyskać także przydatne informacje branżowe, zobaczyć, jak promuje się konkurencja oraz nawiązać kontakty biznesowe.

Podsumowanie

Obecnie jesteśmy zalewani reklamami z każdej strony. Począwszy od stron internetowych po radio i telewizję. Nasuwa się więc pytanie: czy faktycznie inwestować w stojaki reklamowe?

Paradoksalnie: tak. Tradycyjna reklama szybciej zwróci naszą uwagę niż ta wirtualna.  Reklamy w telewizji czy internecie rzadko kiedy są nas w stanie zainteresować, do takiego stopnia przyzwyczailiśmy się do tego, że jesteśmy nimi nieustannie bombardowani.

Standy reklamowe powinny być wykorzystywane przede wszystkim ze względu na ich skuteczność działania. W subtelny, ale zarazem widoczny sposób wzbudzają nasze zainteresowanie. 

Wykorzystanie standów reklamowych to Twoja szansa na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Ciekawy graficznie projekt z pewnością przyciągnie wzrok potencjalnych klientów i pozwoli Ci wyróżnić się na tle konkurentów. Ta uniwersalna forma reklamy to ważny krok na drodze do sukcesu Twojej firmy.

materiał promocyjny

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

  • Awatar użytkownika
    Matylda - niezalogowany 2022-08-21 00:55:24

    Na targach reklamowych trzeba się dobrze pokazać., dlatego ja zawsze zabieram ze sobą różne gadżety takie jak długopisy, torby bawełniane, kalendarze, kubki czy odblaski dla dzieciaków. Wszystko zamawiam ze SpiroPrint i oczywiście jest z moim logo. Do tej pory takie rzeczy bardzo dobrze się sprawdzały.

    odpowiedz
    • Zgłoś wpis

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do