Reklama

Zakopane na Międzynarodowych Targach Turystycznych w Berlinie

Zakopane aktywnie uczestniczy w tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin 2025, które rozpoczęły się 4 marca. To jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej na świecie, przyciągające przedstawicieli kluczowych organizacji i firm z sektora podróży i rekreacji.

Dzięki współpracy z Polską Organizacją Turystyczną (POT) oraz Małopolską Organizacją Turystyczną, Zakopane wspólnie z Krakowem i Tarnowem prezentuje swoje atrakcje, folklor, architekturę oraz kulinaria na Polskim Stoisku Narodowym o powierzchni 500 m², znajdującym się w hali 11.2.

Oficjalne otwarcie i kluczowe spotkania

Uroczyste otwarcie Polskiego Stoiska Narodowego miało miejsce 4 marca o godzinie 11:00. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ambasady RP w Berlinie, Sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki oraz kierownictwo POT. Reprezentanci Zakopiańskiego Centrum Kultury mieli okazję spotkać się z Wiceministrem Sportu i Turystyki Piotrem Borysem, omawiając kwestie promocji regionu na rynkach międzynarodowych.

Kulinaria i tradycja w centrum uwagi

Motywem przewodnim tegorocznego wystąpienia Polski na ITB Berlin są turystyka kulinarna oraz polska prezydencja w Unii Europejskiej. Istotnym elementem promocji Zakopanego był wieczór regionalny, podczas którego prezentowano tradycyjną kuchnię góralską. Do współpracy zaproszono znaną zakopiańską restaurację „Karczma u Świadka”, której właściciel Kazimierz Michna serwował gościom oscypki z żurawiną, kwaśnicę na baraninie, moskole, pyzy z jagnięciną oraz chleb ze smalcem. Dania te spotkały się z ogromnym zainteresowaniem, a spróbowało ich około 500 uczestników targów, w tym touroperatorzy, agenci turystyczni, przewodnicy oraz dziennikarze z całego świata.

Zakopane przyciąga uwagę międzynarodowych touroperatorów

Już pierwszego dnia targów zakopiańskie stoisko odwiedzili liczni przedstawiciele branży turystycznej, w szczególności touroperatorzy z krajów arabskich oraz polskie agencje specjalizujące się w obsłudze rynku bliskowschodniego. Zakopane wzbudziło także zainteresowanie przedstawicieli branży z Indii, dla których stanowi ono zupełnie nową, nieodkrytą jeszcze destynację, zachwycającą unikalnym folklorem i architekturą.

Promocja regionu na globalnej arenie

Na stoisku nie zabrakło również nawiązań do polskich tradycji i kultury. Stroje regionalne oraz aranżacja przestrzeni przyciągały uwagę odwiedzających i przedstawicieli mediów, którzy chętnie zapraszali pracowników Zakopiańskiego Centrum Kultury do udzielania wywiadów. Ponadto, w ramach współpracy POT z Przewodnikiem Michelin, na Polskim Stoisku Narodowym zorganizowano Michelin Guide Corner, gdzie można było degustować dania serwowane przez polskie restauracje wyróżnione w przewodniku oraz kosztować lokalnych win.

Kreatywna promocja Zakopanego

Do aktywnej promocji Zakopanego przyczynił się także aktor Kamil Przystał, który wcielając się w rolę mima, w oryginalny sposób zachęcał odwiedzających do zapoznania się z ofertą regionu.

Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin 2025 to doskonała okazja do zaprezentowania potencjału Zakopanego na światowej scenie turystycznej oraz nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych. Dzięki zaangażowaniu i atrakcyjnej ofercie, miasto pod Giewontem umacnia swoją pozycję jako jedna z kluczowych destynacji turystycznych w Polsce.

Fot. Zakopiańskie Centrum Kultury

 

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: Zakopiańskie Centrum Kultury Aktualizacja: 07/03/2025 10:00
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do