
Zakopane aktywnie uczestniczy w tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych ITB Berlin 2025, które rozpoczęły się 4 marca. To jedno z najważniejszych wydarzeń branży turystycznej na świecie, przyciągające przedstawicieli kluczowych organizacji i firm z sektora podróży i rekreacji.
Dzięki współpracy z Polską Organizacją Turystyczną (POT) oraz Małopolską Organizacją Turystyczną, Zakopane wspólnie z Krakowem i Tarnowem prezentuje swoje atrakcje, folklor, architekturę oraz kulinaria na Polskim Stoisku Narodowym o powierzchni 500 m², znajdującym się w hali 11.2.
Uroczyste otwarcie Polskiego Stoiska Narodowego miało miejsce 4 marca o godzinie 11:00. W wydarzeniu uczestniczyli przedstawiciele Ministerstwa Sportu i Turystyki, Ambasady RP w Berlinie, Sejmowej Komisji Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki oraz kierownictwo POT. Reprezentanci Zakopiańskiego Centrum Kultury mieli okazję spotkać się z Wiceministrem Sportu i Turystyki Piotrem Borysem, omawiając kwestie promocji regionu na rynkach międzynarodowych.
Motywem przewodnim tegorocznego wystąpienia Polski na ITB Berlin są turystyka kulinarna oraz polska prezydencja w Unii Europejskiej. Istotnym elementem promocji Zakopanego był wieczór regionalny, podczas którego prezentowano tradycyjną kuchnię góralską. Do współpracy zaproszono znaną zakopiańską restaurację „Karczma u Świadka”, której właściciel Kazimierz Michna serwował gościom oscypki z żurawiną, kwaśnicę na baraninie, moskole, pyzy z jagnięciną oraz chleb ze smalcem. Dania te spotkały się z ogromnym zainteresowaniem, a spróbowało ich około 500 uczestników targów, w tym touroperatorzy, agenci turystyczni, przewodnicy oraz dziennikarze z całego świata.
Już pierwszego dnia targów zakopiańskie stoisko odwiedzili liczni przedstawiciele branży turystycznej, w szczególności touroperatorzy z krajów arabskich oraz polskie agencje specjalizujące się w obsłudze rynku bliskowschodniego. Zakopane wzbudziło także zainteresowanie przedstawicieli branży z Indii, dla których stanowi ono zupełnie nową, nieodkrytą jeszcze destynację, zachwycającą unikalnym folklorem i architekturą.
Na stoisku nie zabrakło również nawiązań do polskich tradycji i kultury. Stroje regionalne oraz aranżacja przestrzeni przyciągały uwagę odwiedzających i przedstawicieli mediów, którzy chętnie zapraszali pracowników Zakopiańskiego Centrum Kultury do udzielania wywiadów. Ponadto, w ramach współpracy POT z Przewodnikiem Michelin, na Polskim Stoisku Narodowym zorganizowano Michelin Guide Corner, gdzie można było degustować dania serwowane przez polskie restauracje wyróżnione w przewodniku oraz kosztować lokalnych win.
Do aktywnej promocji Zakopanego przyczynił się także aktor Kamil Przystał, który wcielając się w rolę mima, w oryginalny sposób zachęcał odwiedzających do zapoznania się z ofertą regionu.
Międzynarodowe Targi Turystyczne ITB Berlin 2025 to doskonała okazja do zaprezentowania potencjału Zakopanego na światowej scenie turystycznej oraz nawiązania wartościowych kontaktów biznesowych. Dzięki zaangażowaniu i atrakcyjnej ofercie, miasto pod Giewontem umacnia swoją pozycję jako jedna z kluczowych destynacji turystycznych w Polsce.
Fot. Zakopiańskie Centrum Kultury
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie