Reklama

Co zrobić, by dotrzeć do nowych lokalnych klientów?

16/12/2022 18:05

Jeśli działasz na lokalnym rynku, na przykład prowadzisz sklep stacjonarny lub wykonujesz usługi na ograniczonym obszarze, Twoim celem powinno być dotarcie z ofertą do klientów z okolicy. Jak to zrobić? Przede wszystkim trafnie określić swoją grupę docelową i podjąć dobrze zaplanowane działania marketingowe. Zobacz, co może Ci w tym pomóc.

Jak zdobyć lokalnych klientów?

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją działalność na lokalnym rynku, pierwszym krokiem powinno być poinformowanie osób z najbliższej okolicy o Twojej ofercie. Choć brzmi to banalnie, wielu przedsiębiorców o tym zapomina. Zakładają oni, że klienci sami do nich przyjdą. Niestety, może się okazać, że wcale się tak nie stanie, ponieważ niemal w każdej branży konkurencja jest spora. Niezależnie od tego, czy mowa o gastronomii, sklepach czy wyspecjalizowanych działaniach, na przykład zakładaniu paneli fotowoltaicznych.

Dlatego umiejętne poinformowanie konsumentów o tym, jakie Twoja firma oferuje produkty lub usługi i dlaczego warto się nimi zainteresować jest absolutną podstawą. Jak to zrobić?

Możliwości jest co najmniej kilka. Warto wykorzystać na przykład marketing tradycyjny (ulotki, banery, ogłoszenie w prasie). Bardzo pomocne mogą być także media społecznościowe, na przykład grupy na Facebooku zrzeszające społeczność lokalną. Nie można się również obejść bez pozycjonowania strony z uwzględnieniem lokalizacji oraz bez stworzenia wizytówki w Google lub innych wyszukiwarkach.

Jeśli nie czujesz się na siłach, by robić to samodzielnie, skorzystaj z pomocy agencji marketingowej.

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego warto?

Pozycjonowanie lokalne to taki rodzaj optymalizowania strony internetowej, który uwzględnia lokalizację firmy. Nie zawsze jednak opłaca się na nie decydować. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, który wysyła towary do klientów w całym kraju, pozycjonowanie z uwzględnieniem lokalizacji nie przyniesie Ci korzyści. Wręcz przeciwnie – może ograniczyć zasięgi Twojej strony.

Jeśli natomiast zależy Ci na tym, by dotrzeć do odbiorców z danego miasta, jego okolicy czy województwa, optymalizacja lokalna zdecydowanie będzie dobrym pomysłem. Dzięki niej możesz:

  • poinformować potencjalnych klientów, że działasz w ich okolicy,
  • docierać do osób, które z racji bliskiej odległości są najbardziej zainteresowane tym, co oferujesz,
  • budować świadomość swojej marki na lokalnym rynku,
  • kierować przekaz do ściśle określonej grupy docelowej i zaoszczędzić na działaniach marketingowych na szeroką skalę.

Pozycjonowanie lokalne warto zlecić specjalistom. Dzięki temu masz pewność, że Twoja strona zostanie zoptymalizowana zgodnie z aktualnymi zasadami SEO i znajdą się na niej wszystkie potrzebne elementy. Nie jest również prawdą, że docieranie do klientów z najbliższej okolicy zawsze jest łatwiejsze niż prowadzenie kampanii ogólnopolskich.

Działania lokalne także muszą zostać odpowiednio zaplanowane i przeprowadzone. Warto korzystać przy tym z różnych kanałów komunikacji dopasowanych do oczekiwań grupy docelowej. Dzięki temu można zdobywać nowych klientów i cieszyć się zaufaniem obecnych.

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do