
Kojarzą się z górami, są rzeczywistą i realną atrakcją turystyczną, a zarazem idealnym rozwiązaniem komunikacyjnym. To jedyne rozwiązanie, które udrożni ruch w Zakopanem.
Dzisiaj przy tak zaawansowanej technologii wiele europejskich i światowych kurortów górskich opiera transport publiczny na kolejkach linowych. Ale również kraje rozwijające się już korzystają z takich rozwiązań.
W Zakopanem to rozwiązanie idealne ze względu na dużą liczbę turystów i brak możliwości budowy nowych dróg. Przez ostatnie 2 kadencję stworzyliśmy od podstaw komunikację miejską, mamy 12 autobusów, ale widzimy w sezonie, że nasze piękne autobusy stoją tak samo w korkach jak samochody osobowe, busy czy taksówki.
Punktowe zapotrzebowanie na miejsce dla podpór oraz stacji: początkowej i końcowej. Krótki czas projektowania i realizacji inwestycji.
Super dochodowa forma transportu przynosząca realne wpływy przez cały rok. Wszystkie zniżki wynikające z posiadania Karty Mieszkańca będą obowiązywać podobnie jak w miejskiej komunikacji.
Usprawniają poruszanie się po mieście i same w sobie są ogromną atrakcją turystyczną
Możliwość budowy trasy kolejki linowej nad arteriami komunikacyjnymi.
Są ekologiczne i przyjazne dla środowiska. Ruch samochodowy przybiera na sile, co powoduje, że oddychamy coraz gorszym powietrzem.
Już wkrótce przedstawimy rozwiązania jak koleje linowe mogą rozwiązać problemy komunikacyjne w całym regionie. Przykładowo w godzinach porannych i popołudniowych na wjeździe do Zakopanego tworzą się korki. To dlatego, że turyści przyjeżdżają zazwyczaj w tym samym czasie co okoliczni mieszkańcy jadący do pracy w Zakopanem. Większość turystów to osoby przyjeżdżające od strony Bukowiny Tatrzańskiej i Poronina. Przyjeżdżają do naszego miasta na kilka godzin i potem wracają do miejsca zakwaterowania kiedy kończy pracę większość urzędów i instytucji w Zakopanem. Nasze miasto rozwiąże tą sytuację budując w przyszłości kolej linową aż do Bukowiny Tatrzańskiej.
Nie możemy tracić czasu – inne regiony w Polsce już nas wyprzedziły. Wprawdzie nie jest to kurort górskie, ale Park Śląski ogłosił przetarg na drugą już kolej linową jakie rozwiązanie komunikacyjne. Koszt budowy odcinka o długości 1 km według ofert wykonawców to niespełna 70 mln złotych.
My to zrobimy !
Jesteśmy wiarygodni !
Przez ostatnie dwie kadencje wydatki majątkowe to kwota 400 mln zł.
Za poprzedniej ekipy w dwóch kadencjach w latach 2006-2014 wydatki majątkowe to zaledwie 72 mln zł.
Odchodząc w 2006 roku burmistrz Piotr Bąk zostawił Zakopane z symbolicznym zadłużeniem 1,2 mln złotych, a zatrudnienie w urzędzie wynosiło około 105 etatów.
Po dwóch kadencjach rządów burmistrza Janusza Majchra zadłużenie wzrosło do 53 mln, a zatrudnienie do około 170 etatów.
Liczby mówią same za siebie.
Materiał wyborczy KW Prawo i Sprawiedliwość
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie