Reklama

4 korzyści biznesowe z profesjonalnego audytu UX firmowej witryny www

05/07/2024 05:41

Audyt UX – dlaczego warto zrobić analizę użyteczności strony internetowej?

Działalność B2B i B2C, sektor e-commerce muszą spełniać wyśrubowane oczekiwania użytkowników. Kiedy efekty nie są zadowalające, trzeba poznać realne przyczyny tego stanu rzeczy. Dowiedz się więcej na temat audytu UX i 

  • Audyt użyteczności strony internetowej przeprowadza się wieloma różnymi metodami, wyniki i wnioski są znane po ok. 7–14 dniach testów.
  • To, ile kosztuje audyt UX, zależy przede wszystkim od rodzaju i wielkości analizowanego projektu, sprawdzanego zakresu i stosowanych metod.
  • Tylko proces ciągły może tak poprawić doświadczenie użytkownika, aby maksymalizować rezultaty osiągane przez analizowany produkt cyfrowy.

Na czym polega audyt UX strony internetowej? Wykonuje się rozmaite testy użyteczności i badania prowadzone, by zrozumieć zachowanie użytkowników. Wszystko w sposób rzetelny, w celu identyfikacji problemów danej witryny czy sklepu internetowego – przykładem może być brak leadów sprzedażowych pomimo dużej liczby odwiedzin albo porzucane koszyki. Czasami to oferta okazuje się mało atrakcyjna dla potencjalnych klientów. Innym razem wystarczy niewielka zmiana układu lub wyglądu, by słupki wystrzeliły w górę.

Wykonanie audytu UX pozwala szybko znaleźć i wyeliminować wszelkie bolączki witryny

UX, czyli user experience, wymaga naukowego podejścia. Do wyciągnięcia wniosków potrzeba obiektywnych, starannie zebranych danych. W jaki sposób można dogłębnie poznać i zmierzyć zachowania oraz doświadczenia użytkowników? Wśród wykonywanych działań są:

  • analiza heurystyczna – sprawdzenie pod kątem zgodności z najlepszymi praktykami i aktualną wiedzą (np. 10 heurystyk Nielsena);
  • wędrówka poznawcza – wejście w rolę użytkownika, analiza strony z perspektywy odbiorcy;
  • sprawdzanie zachowań realnych użytkowników i ich reakcji na różne warianty.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Na https://thestory.is/pl/ znajdziesz dodatkowe informacje o przebiegu i etapach audytu UX.

Po audycie UX i wdrożeniu rekomendacji przyda się kolejna weryfikacja użyteczności

Pojedynczy audyt ekspercki zajmuje najczęściej 7–14 dni roboczych. Ile może kosztować? Ceny profesjonalnego, pełnego audytu użyteczności strony www zaczynają się od ok. 3500 zł netto – przynajmniej w wykonaniu najbardziej renomowanych podmiotów w branży. Wzrost współczynnika konwersji oraz ich wartości, jakiego można się spodziewać po wdrożeniu poprawek, powinien szybko zrekompensować poniesione wydatki.

Warto podkreślić, że prace nad UX to tak naprawdę wyścig bez mety, w którym to aktualni liderzy odnoszą największe korzyści – potrzeby oraz oczekiwania konsumentów ulegają zmianom. Zawsze istnieją obszary, w których można się poprawić i być lepszym od konkurencji. I to audyt użyteczności pozwala je wskazać.

 

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: materiał zewnętrzny promocyjny / lh
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do