
Cyfryzacja firm znacznie przyspieszyła z powodu pandemii, ale ten trend widoczny był już od wielu lat. Dziś biznes staje się po prostu coraz bardziej cyfrowy i nic tego nie zmieni. Czy cyfryzacja to szansa, czy konieczność? A może jedno i drugie?
Z badania GfK wynika, że 78% średnich i dużych firm w Polsce przechodzi obecnie transformację cyfrową, z czego 36% znajduje się już na zaawansowanym etapie zmian [1]. To pokazuje, że menedżerowie i właściciele przedsiębiorstw zdają sobie sprawę z konieczności takich zmian. Dziś już nikt tego nie traktuje jako możliwość lub jeden z kierunków rozwoju, ale jako konieczność i szansę zdobycia przewagi nad konkurencją.
Coraz więcej firm decyduje się nie tylko na cyfryzację podstawowych procesów, ale nawet wszystkich obszarów funkcjonowania przedsiębiorstwa. To wcale nie jest przypadek. Z przywoływanego już tutaj badania GfK wynika, że 86% menedżerów i 82% pracowników zauważyło wzrost efektywności pracy dzięki cyfryzacji procesów i komunikacji wewnętrznej. Korzystanie z cyfrowych narzędzi pozwala zautomatyzować wiele procesów w firmie, co z kolei usprawnia pracę, realizację zadań, przyspiesza komunikację, a przy okazji dostarcza dużą ilość danych. Dzięki nim z kolei można podejmować lepsze decyzje zarządcze.
Czy każdą firmę stać na transformację cyfrową? Jak najbardziej. Po prostu należy założyć odpowiednie dla danej firmy tempo transformacji i opracować odpowiednią strategię zmian. Nie zawsze konieczne jest nawet tworzenie własnego działu IT. Czasem bardziej się opłaca nawiązać współpracę z firmą, która projektuje i tworzy innowacyjne narzędzia cyfrowe (np. GlobalLogic). To często efektywniejsze rozwiązanie i bardziej elastyczne.
Co daje cyfryzacja firmy? Korzyści jest naprawdę wiele. Przede wszystkim to automatyzacja i tym samym przyspieszenie wielu zadań oraz procesów, które wcześniej realizowane były ręcznie. Narzędzia cyfrowe pozwalają skutecznie usprawnić działania biurokratyczne, poprawiają obsługę klienta i wewnętrzną komunikację, a także pozwalają często zwiększyć bezpieczeństwo danych.
Cyfryzacja firmy to zarazem i szansa, i konieczność. Szansa, bo transformacja cyfrowa ułatwia rozwój firmy i budowanie przewagi konkurencyjnej, a konieczność, bo brak takiej transformacji może przyczynić się do utraty pozycji na rynku.
materiał promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie