
Filmy reklamowe stanowią jedną z ważniejszych form działań marketingowych XXI wieku. Zarówno filmy internetowe jak i reklamy przeznaczone do telewizji mają za zadanie zaangażować, zmotywować i przekonać potencjalnych odbiorców do wyboru określonej oferty, zakupu produktów czy skorzystania z usługi. Czym charakteryzuje się dobry film reklamowy XXI wieku? Jakie elementy musi zawierać i jakimi zasadami należy się kierować aby osiągnął on pełen sukces?
Aby film reklamowy zachwycił i skupił na sobie uwagę widza musi być angażujący, a cóż nie angażuje bardziej niż dobrze opowiedziana historia. Niby banał, a jednak działa cuda. Opowieść powinna mieć swój początek, rozwinięcie i zakończenie, które wspólnie wywołają u widzów emocje, sprowokują do myślenia lub zainspirują. Film reklamowy może wykorzystać historie subtelne, ale i dramatyczne, muszą one zapadać w pamięć i być ukierunkowane na osoby, które są najbardziej zainteresowane dana tematyką. Szczegółowe ustalenie grupy docelowej stanowi podstawę dobrze sprecyzowanego komunikatu reklamy oraz jej formy. Film tworzony dla wszystkich może nie trafić do nikogo, dlatego warto przemyśleć to na kogo ma być ukierunkowany.
Dobrze opowiedziana historia budzi reakcje publiczności, dlatego powinna być ona wiarygodna, każdy jej element musi współpracować z pozostałymi, budzić zaufanie. Ważna jest również prostota – prosty przekaz i nieskomplikowana puenta czynią reklamę trafioną i łatwą w zapamiętaniu.
Na pytanie czym charakteryzuje się film reklamowy XXI wieku można odpowiedzieć – działaniem na wszystkie zmysły. Główną zaletą nowoczesnych reklam jest łączenie nie tylko pięknych obrazów czy infografik, ale i dźwięku. Warto również zadbać o prezentację użyteczności i działania promowanego produktu. Nakreślając problem i szybkie jego rozwiązanie z pomocą danej usługi, artykułu czy oferty pomaga zbudować w odbiorcach chęć sięgnięcia po nie. Można dodać tutaj także rekomendacje zadowolonych klientów, ujęcia gdzie stosują produkt, który pomaga im w rozwiązaniu problemów, jak i prezentację samego produktu w akcji np. w formie interesującej animacji.
Nowoczesne spoty reklamowe najczęściej bazują na starannie przemyślanym scenariuszu, który obejmuje wszystkie detale. Nie małe znaczenie ma także właściwe zastosowanie sprzętu, odpowiednie położenie produktu, aktorzy rozmyślnie wyselekcjonowani do roli, atrakcyjna muzyka, rzucające się w oczy grafiki. Wśród pomysłów na kreację filmów reklamowych znaleźć można warianty z filmikami spontanicznymi (bez scenariusza, ale poniekąd planowane). Ważną cechą filmików jest również wpleciona w nie interakcja, nawiązanie bezpośredniego kontaktu z widzem i zachęcenie go do podjęcia działania. To wszystko w połączeniu z odpowiednim formatem, strukturą i stylem filmu, ukierunkowaniem przekazu na klienta i znalezieniem najlepszych kanałów dystrybucji sprawia, że najnowsze filmy reklamowe XXI wieku robione dobrze to przepis na sukces promocji każdego produktu!
artykuł promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!