Reklama

Google Ads vs. SEO: porównanie kosztów i korzyści

09/11/2023 07:43

Właściciele stron internetowych w dowolnym momencie mogą się zdecydować na różnorodne działania promocyjne w wyszukiwarce Google. Jest to całkowicie uzależnione od Twoich aktualnych potrzeb, możliwości finansowych czy też pożądanych rezultatów. Oczywiście kluczem do sukcesu będą dla Ciebie dwa najpopularniejsze rozwiązania - pozycjonowanie stron internetowych i kampania Google Ads. Warto porównać między sobą oba wspomniane rozwiązania, m.in. pod kątem spodziewanych korzyści, minusów oraz kosztów.

Pozycjonowanie stron internetowych - zalety i wady. O czym musisz wiedzieć?

Inwestując w pozycjonowanie możesz się spodziewać, że po pewnym czasie nastąpi poprawa widoczności prowadzonej przez Ciebie witryny internetowej, co przełoży się na większą liczbę klientów, wzrost świadomości marki i zwiększenie zysków. Na efekty poczekasz jednak od kilku do nawet kilkunastu miesięcy, w zależności od wybranej branży. Odpowiednio pozycjonowana strona internetowa zacznie jednak zajmować wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na konkretne frazy kluczowe. Tym samym jej odnalezienie w sieci stanie się banalnie proste i szybkie. Pozycjonowanie stron internetowych postawi się w roli branżowego eksperta, lecz jest to inwestycja długoterminowa. Jeśli chcesz osiągnąć sukces, musisz skutecznie skoordynować rozmaite działania i wykazać się cierpliwością.

Kampania Google Ads - plusy i minusy. Najważniejsze informacje

Jak już wiesz, pozycjonowanie stron to zaledwie jedna z dostępnych form promocji strony internetowej w wyszukiwarce Google. Drugą jest reklama Google Ads, która zagwarantuje Ci zdecydowanie szybsze efekty w poprawie widoczności serwisu i zwiększeniu zasięgu firmy. Skok widoczności następuje tuż po uruchomieniu kampanii, która musi być jednak starannie przemyślana i dopracowana, m.in. pod kątem targetowania. Kampania Google Ads przeznaczona jest dla tych osób, które nie mają dostatecznie dużo czasu, aby zająć się działaniami SEO, a chcą znacznie rozwinąć prowadzony e-biznes. Tym samym dotrzesz do ściśle określonej grupy odbiorców, a Twoja witryna pojawi się w płatnych wynikach wyszukiwania. Wzrost liczby odwiedzin na stronie gwarantowany! Kampanie Google Ads mają też swoje minusy, a jednym z największych jest niewątpliwie to, że nie są tak trwałe, jak pozycjonowanie stron internetowych.

Pozycjonowanie stron i reklamy Google Ads - jak to wygląda z kosztami?

Mając już dostatecznie rozwiniętą wiedzę na temat zalet i wad pozycjonowania stron oraz kampanii Google Ads, powinieneś się skupić na kosztach związanych z przeprowadzeniem wspomnianych działań promocyjnych w wyszukiwarce Google. Oto jak prezentuje się to w praktyce:

  • w dłuższej perspektywie niższe koszty zapewni Ci pozycjonowanie,
  • w reklamach Google Ads wszystko zależy od kosztu kliknięcia i ustalonego budżetu promocyjnego (im wyższy budżet ustalisz, tym uruchomiona kampania będzie znacznie skuteczniejsza i bardziej efektywna),
  • w czynnościach SEO masz zazwyczaj do wykorzystania ściśle określone pakiety (różnej wysokości), ale możesz też skorzystać z innych opcji - np. z budżetu elastycznego oraz rozliczeń za ruch i konwersję.

Przeanalizuj dostępny budżet marketingowy, a dopiero potem wybierz dla siebie najkorzystniejsze rozwiązanie promocyjne. Najlepiej jeśli dogadasz się w tej sprawie z profesjonalistami zatrudnionymi w agencjach SEO. Dzięki temu zostanie Ci przedstawiona najkorzystniejsza propozycja finansowa dla Twojej firmy, która jednocześnie może Ci przynieść spodziewane skutki w wybranym przedziale czasowym.

Źródło: https://www.boseodesign.pl/

 

wp

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do