Reklama

Jak kształtować wizerunek firmy i robić to dobrze?

27/01/2022 14:46

Duża konkurencja, dynamiczne zmiany na rynku pracy i wysokie wymagania pracowników sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w projekty Employer Brandingowe. Jak kształtować wizerunek firmy, aby zdobywać nowych, wysoko wykwalifikowanych specjalistów? Co zrobić, by jednocześnie zadbać o dotychczas zatrudnionych? Sprawdź!

Budowanie wizerunku firmy w XXI wieku

Trudno wyobrazić sobie skuteczny Employer Branding bez nowoczesnych technologii. Firma, która chce skutecznie rywalizować z konkurencją o najlepsze talenty w branży, musi zadbać o: przyjazną dla użytkownika stronę internetową (na której nie może zabraknąć firmowego bloga oraz zakładki kariera), obecność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania Google, a także zaangażowanie w mediach społecznościowych.

Do zadań osób odpowiedzialnych za wizerunek firmy w sieci należą również m.in.:

  • stworzenie spójnej strategii marki;
  • regularne przeprowadzanie badań wizerunkowych;
  • monitorowanie marki w internecie;
  • analiza opinii o marce;
  • zarządzanie wizerunkiem w kluczowych dla firmy mediach społecznościowych;
  • analizowanie strategii komunikacyjnej konkurencji;
  • przeprowadzanie kampanii online i offline pozwalających dotrzeć do osób potencjalnie zainteresowanych pracą w organizacji.

Najczęstsze błędy w kształtowaniu wizerunku firmy

Choć niektórzy przedsiębiorcy (zwłaszcza w firmach z sektora MŚP) doskonale radzą sobie z projektami Employer Brandingowymi, to nie każda osoba należąca do kadry zarządzającej dysponuje odpowiednią ilością wolnego czasu i umiejętnościami w tym zakresie. Do najczęstszych błędów popełnianych podczas kształtowania wizerunku firmy należą:

  • brak spójności w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej;
  • brak strategii zarządzania marką;
  • niewykonanie badań wizerunkowych;
  • niezidentyfikowanie Employer Value Proposition.

Dlaczego warto zadbać o wizerunek marki?

Zamieszczenie ogłoszenia o pracę może nie wystarczyć, aby przyciągnąć najlepszych kandydatów do pracy. Warto zadbać o kształtowanie wizerunku w sieci. Pomoże to nie tylko w łatwiejszym i tańszym dotarciu do większej liczby kandydatów, ale także w obniżeniu rotacji pracowników. Działania Employer Brandingowe są skierowane nie tylko do osób potencjalnie zainteresowanych podjęciem pracy, ale także do obecnie zatrudnionych. Konsekwentne budowanie zaangażowania przekłada się na wzrost satysfakcji z wykonywanych obowiązków.

Czy warto podjąć współpracę z agencją HR w zakresie Employer Brandingu?

Nie wiesz, jak budować wizerunek marki, aby dotrzeć do najlepszych kandydatów i poprawić zaangażowanie u osób zatrudnionych? Dotychczasowe działania Employer Brandingowe zakończyły się niepowodzeniem? Skorzystaj z usług profesjonalnej agencji doradztwa personalnego, która stworzy spójną strategię zarządzania marką i zajmie się jej realizacją, biorąc na siebie badania wizerunku, budowanie zaangażowania, komunikację wewnętrzną, stworzenie stron kariery czy publikowanie postów w mediach społecznościowych.

materiał zewnętrzny, promocyjny

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do