
Niezależnie od tego czy zarządzamy dużym, międzynarodowym przedsiębiorstwem, czy posiadamy małą, lokalną firmę, kampania reklamowa online, zawsze przyniesie dla nas bardzo dużo korzyści. Zanim się jednak na nią zdecydujemy, powinniśmy najpierw pomyśleć o tym, jak określić cele reklamy. Dopiero na tej podstawie, będziemy w stanie stworzyć kampanię reklamową, która będzie przydatna dla nas i dla rozwoju naszego przedsiębiorstwa.
Zanim ruszymy z jakąkolwiek kampanią reklamową, musimy najpierw przygotować odpowiedni plan, który zawierać będzie nie tylko cele reklamy, ale również wszystkie inne aspekty, które są istotne dla jej sukcesu. Zanim uruchomimy naszą kampanię reklamową, musimy najpierw określić:
Dopiero, kiedy dokładnie przeanalizujemy wszystkie wyżej wymienione elementy, możemy uruchomić kampanię reklamową online.
Jeżeli kiedykolwiek zainteresował na temat kampanii reklamowych online, to musieliśmy chociaż raz spotkać się z terminem SMART i ze stwierdzeniem, że „kampania reklamowa online, zawsze powinna być SMART”. Co jednak kryje się pod tym tajemniczym pojęciem?
SMART to skrót od słów Specific, Measurable, Attainable, Relevant oraz Timely co oznacza, że cele naszej kampanii reklamowej online powinny być po pierwsze konkretne (Specific), po drugie mierzalne (Measurable), po trzecie możliwe do osiągnięcia (Attainable), po czwarte istotne dla nas i dla naszej firmy (Relevant) i po piąte mierzalne w czasie (Timely). Struktura, ta już wielokrotnie udowodniła swoją skuteczność w wielu kampaniach reklamowych, prowadzonych przez różne firmy z całego świata. Dlatego też, niemal każda kampania reklamowa online, którą planujemy stworzyć, powinna mieć cele określone za pomocą techniki SMART. Zapewnia nam ona bowiem jasne i co ważniejsze, mocno ukierunkowane podejście do strategii marketingowej, którą chcemy zastosować.
Operując na przykładzie, cel SMART to na przykład „Zwiększenie zainteresowania oferowaną przez nas usługą o 20% w przeciągu najbliższych trzech miesięcy za pomocą kierowania kampanii reklamowej Facebook Ads na grupę docelową, bazując na jej zainteresowaniach”. Jak widać tak określony cel SMART jest niezwykle jasny i przejrzysty. Wiemy bowiem dokładnie co chcemy osiągnąć, jesteśmy w stanie zmierzyć czy nasza kampania jest skuteczna czy nie, wiemy w jakim czasie powinniśmy osiągnąć zamierzony cel, a także mamy określoną metodę w związku z tym w jaki sposób chcemy to zrobić.
Określanie celów kampanii z wykorzystaniem metody SMART stało się tak popularne, że z tej metody korzysta obecnie większość firm marketingowych, które specjalizują się w kampaniach reklamowych online. Pamiętajcie, odpowiednio zaplanowana kampania reklamowa, to klucz do sukcesu.
Skupmy się więc na wskaźnikach, które są dla nas istotne i przygotujemy odpowiednią kampanię dla naszej marki.
Więcej na ten temat przeczytasz na:
https://fabrykamarketingu.pl/czytelnia/jak-wybrac-cel-reklamowy/
wp
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie