Licencja pilota LAPL to przepustka do spełnienia marzeń o lataniu, o obserwowaniu świata z lotu ptaka i do fantastycznej pracy, która daje ogromną satysfakcję. Droga do latania na śmigłowcach jest otwarta dla osób, które marzą o oderwaniu się od ziemi, są odporne na stres, lubią odrobinę ryzyka, mają dobry wzrok, nie chorują przewlekle i nie zażywają leków, które obniżają poziom koncentracji lub mają działanie usypiające. Aby uzyskać powyższą licencję trzeba ukończyć kurs i zdać specjalistyczne egzaminy.
Licencja pilota LAPL to przepustka do spełnienia marzeń o lataniu, o obserwowaniu świata z lotu ptaka i do fantastycznej pracy, która daje ogromną satysfakcję. Droga do latania na śmigłowcach jest otwarta dla osób, które marzą o oderwaniu się od ziemi, są odporne na stres, lubią odrobinę ryzyka, mają dobry wzrok, nie chorują przewlekle i nie zażywają leków, które obniżają poziom koncentracji lub mają działanie usypiające. Aby uzyskać powyższą licencję trzeba ukończyć kurs i zdać specjalistyczne egzaminy.
Licencja CPL dla śmigłowców daje możliwość pracy jako pilot dowódca (PIC) lub drugi pilot w komercyjnych operacjach na śmigłowcach. Osoby mające taką licencję chętnie zatrudniane są w pogotowiu lotniczym (HEMS), przy operacjach specjalistycznych przy sieciach energetycznych, gazowych lub każda praca pilota śmigłowców. Z kolei licencja pilota LAPL (H) daje uprawnienia do pracy jako pilot dowódca (PIC) na śmigłowcach jednosilnikowych o maksymalnej masie startowej 2000 kg lub mniejszej. Oznacza to, że można przewozić maksymalnie 3 pasażerów, czyli nie więcej niż 4 osoby na pokładzie wraz z pilotem. Przywileje takiego pilota są ograniczone do typu i klasy śmigłowca, na którym był zadawany egzamin. Aby latać helikopterem spoza organizacji EASA (spoza Europy) konieczna jest licencja PPL(H).

Do zdania egzaminu na wybraną licencję na śmigłowiec jest konieczne zaliczenie szkolenia, składającego się z kilku części. Pierwszą z nich jest szkolenie teoretyczne – jednakowe dla licencji pilota LAPL(H) i PPL(H), prowadzone równolegle przed przystąpieniem do części praktycznej. Obejmuje ono 12 godzin wykładów i 88 godzin samokształcenia z pomocą publikacji, stworzonych przez Helipoland materiałów szkolnych oraz porad instruktorów, którzy chętnie tłumaczą wszelkie wskazane zagadnienia. Szkolenie praktyczne jest wszechstronnym przygotowaniem do przyszłej pracy i 35 godzin na typie śmigłowca, na którym odbędzie się egzamin praktyczny, 20 godzin lotu dualnego i 10 godzin lotu samodzielnego pod nadzorem. Kandydat na pilota zobowiązany jest do wykonania 5 godzin samodzielnego lotu na odległość minimum 150 km (80 mil morskich). W trakcie powyższych lotów musi zrobić minimum jedno lądowanie z pełnym zatrzymaniem na lotnisku innym niż lotnisko odlotu. Całe szkolenie na licencję pilota LAPL kończy się egzaminem praktycznym z egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Egzamin trwa 2 godziny i odbywa się na sprzęcie Helipoland.
Pilot z licencją LAPL może odbywać loty z pasażerami dopiero wtedy, gdy wykona samodzielnie minimum 10 godzin lotów jako dowódca śmigłowca. Pilot może wykonywać loty międzynarodowe w przestrzeni Unii Europejskiej pod warunkiem, że wykazuje się znajomością języka angielskiego na poziomie co najmniej operacyjnym (ICAO 4) lub wyższym, co zostało potwierdzone wpisem do licencji.
Więcej o szkoleniach pilotów znajdziesz na stronie HeliPoland.com
artykuł promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!