
Litery reklamowe mają zasadniczą zaletę. Mogą stanowić estetyczny i ciekawy element krajobrazu, jednocześnie pełniąc funkcję promocyjną. Nic dziwnego, że coraz więcej urzędów czy samorządów decyduje się postawić takie litery na swoim terenie.
Oczywiście to pytanie czysto retoryczne, jak sama nazwa wskazuje. Jednak zastanówmy się nad tym. Litery reklamowe są takim środkiem promocyjnym, jak spot telewizyjny czy radiowy, artykuł prasowy, ulotka, bilbord. I działa! Z pewnością jest to jedna z mniej znanych, popularnych form reklamy, natomiast nie mniej skuteczna. Właśnie z uwagi na jej nieoczywistość, oryginalność i póki co, jeszcze nie nadmiernie wykorzystywaną, czyli „przereklamowaną” formą oddziaływania na klientów jest niezwykle skuteczna, bo potrafi zaskakiwać.
Niemniej jednak w Polsce już kilka miejscowości może się poszczycić takimi realizacjami. Przykład? Słupsk, Zielona Góra, Rewal, Augustów - czyli małe i średniej wielkości miasta, a nawet wieś. Więcej takich przykładów można obejrzeć na stronie producenta, gdzie znajduje się galeria przedstawiająca litery reklamowe: https://graffico.pl/litery-reklamowe/
I co ważne zaskakują one już samą formą, a nie jak to zwykle jest w zwyczaju, samą treścią. Litery reklamowe na pewno nie należą do oklepanych, wyświechtanych, banalnych, standardowych czy wręcz pospolitych form reklamy i to jest właśnie ich ogromna przewaga. Aż się prosi, by ją wykorzystać.
Litery reklamowe to świetny marketing miast
Wiadome jest już, że główną funkcją jest ta reklamowa, a litery reklamowe nie pełnią też tylko funkcji ozdobnej, estetycznej. Wzbudzają one również pozytywne emocje, pozwalają na identyfikacje odbiorców z nadawcą, budowanie i przenoszenie pozytywnych skojarzeń.
Litery reklamowe nie tylko promują i reklamują miejsce, w którym się znajdują, zmieniają także jego oblicze. Dosłownie i w przenośni. Lokalizacja liter staje się meeting pointem, miejscem do spędzania wolnego czasu: relaksu, spotkań, czy punktem orientacyjnym.
Reklamują nie tylko to, co prezentują, to czyje one są i do kogo należą, ale reklamują też miejsce i okolice, w której są zlokalizowane. Mogą to robić z pozytywnym i negatywnym skutkiem. Warunkiem jest odpowiedni projekt liter reklamowych ich estetyczne wykończenie i „dopasowanie” do mikrokrajobrazu. Jeśli litery są oryginalne, przykuwające oko, po prostu atrakcyjne wizualnie to lokalizacja umiejscowionych tam liter zyska w oczach społeczeństwa, klientów i szerokiej grupie wszelkich odbiorców.
W kontekście liter reklamowych zainwestowanych przez władze miasta bądź takich, które są przeznaczone na użytek publiczny, czyli skierowane są do społeczeństwa, czasem napotyka się na wiele kontrowersji lub nieporozumień. To nie jest tylko zbędny wydatek urzędu/ samorządu / władz miastowych jak często można spotkać się z taką opinię wśród społeczności mieszkańców.
Taka opinia może wynikać z błędnie przeprowadzonej promocji tych liter, braku komunikacji lub faktycznie niewłaściwie ustalonych priorytetów działań samorządu. Stąd takie litery to niebywała okazja do promocji miasta czy danej lokalizacji miejskiej, natomiast towarzyszy im pewnie ryzyko wywołania niezadowolenia mieszkańców. Na szczęście to ryzyko można łatwo, szybko i skutecznie zneutralizować za pomocą odpowiedniej strategii działania i wdrożenia planu montażu takowych liter reklamowych.
Należy korzystać z potencjału liter reklamowych, póki jeszcze nie przeszły „do lamusa”, nie opatrzyły się. Litery to okazja, by zbudować bądź wzmocnić relację mieszkańców czy turystów z miastem. A mieszkańcy identyfikują się z miastem, które o nich dba, im się podoba i są z niego dumni.
Taka zależność zazwyczaj działa w większości przypadków, jeśli coś nam się podoba, to się z tym utożsamiamy. Jeśli coś uznajemy za słuszne, to będziemy bronić danego pomysłu, myśli, czy stanowiska. Miasto, jak każda marka lub firma potrzebuje ambasadorów broniących dobrego imienia, szerzących pozytywną opinię, nakłaniających i motywujących. Litery reklamowe mogą umożliwić zdobycie takich przedstawicieli.
Litery reklamowe to nietypowe rozwiązanie z obiecującą skutecznością. Wiele zastosowań, wiele narzędzi i wiele możliwości. Odpowiednie ich wykorzystanie gwarantuje sukces promocyjny, wizerunkowy i sprzedażowy. Ta niezwykle elastyczna i jeszcze zbyt mało popularna, niż na to zasługuje, forma reklamy może okazać się dźwignią rozwoju i wzmocnienia firmy, podmiotu czy miasta.
materiał promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie