Reklama

Personalizacja w gadżetach reklamowych: Twój klucz do skutecznej promocji

17/10/2023 07:26

Czym jest gadżet reklamowy? Najprościej rzecz ujmując to przedmiot użytkowy – kubek, długopis, smycz, bidon – z uwidocznionym firmowym logo. Zadaniem gadżetu reklamowego jest budzenie pozytywnych skojarzeń z marką, co przekłada się na większą wobec niej lojalność. Wiele firm o dużej renomie wykorzystuje gadżety reklamowe do budowania coraz większej świadomości marki i wyraźnego zaznaczenia ugruntowanej pozycji na rynku.

Spersonalizowane gadżety reklamowe – klucz do zaistnienia na rynku

Personalizacja gadżetów reklamowych może być prowadzona na różne sposoby, ale zawsze ma jasno określony cel – budowa coraz większej świadomości marki i pozyskiwanie nowych klientów, co powinno się przełożyć na większą sprzedaż.

Personalizowanie gadżetów reklamowych może się odbywać na dwa sposoby. Pierwszy to dostarczanie odbiorcom takich gadżetów, jakie są im potrzebne, np. notesów i długopisów uczniom, pendrive’ów studentom, kubków i smyczy pracownikom biurowym. To tylko najbardziej oczywiste przykłady, bo liczba i rodzaj gadżetów reklamowych są praktycznie nieograniczone. Gadżetem reklamowym może zostać wszystko, począwszy od drobnych elementów garderoby (np. skarpetek lub rękawiczek) skończywszy na miskach dla psów i kotów.

Drugi etap personalizacji to nałożenie firmowego logo na wybrane przedmioty. Połączenie tych działań świetnie działa na podświadomość: codzienne picie kawy z firmowego kubka to chwila przyjemności, a więc i firmowe logo budzi pozytywne skojarzenia. Jest wielce prawdopodobne, że gdy przyjdzie do podejmowania decyzji zakupowych, wygra marka, której logo oglądamy codziennie.

Jak nałożyć firmowe logo na gadżety reklamowe?

Papier, plastik, szkło, tkanina – gadżety reklamowe produkowane są z czasem skrajnie różnych materiałów. Na szczęście dzięki nowoczesnym technologiom na każdy produkt można nałożyć logo. Jak to się robi?

Przy personalizacji gadżetów wielokolorowych najczęściej wykorzystuje się nadruk cyfrowy. W ten sposób można spersonalizować kolorowe torby plażowe, teczki na dokumenty, wielokolorowe koszulki itp.

Sitodruk to inna forma nadruku wykorzystywana do dekoracji gadżetów jednobarwnych. Za jego pomocą nakłada się logo np. na parasole, jednokolorowe t-shirty, płócienne torby, ale też smycze.

Haft komputerowy to sposób na trwałe nałożenie logo na tekstylia. W grę wchodzą nie tylko koszulki i szaliki, ale też np. ręczniki, opaski na głowę, rękawiczki, bluzy polarowe.

Gadżety reklamowe z drewna, szkła czy metalu także można oznakować firmowym logo. W tym wypadku nie będzie ono wydrukowane ani namalowane, ale wygrawerowane laserem. W efekcie otrzymujemy logo precyzyjnie i trwale wycięte na gładkiej, twardej powierzchni.

Przykłady mniej lub bardziej popularnych spersonalizowanych gadżetów reklamowych

Gadżety reklamowe są tak mocno zakorzenione w naszej codzienności, że nie rzadko nie zdajemy sobie sprawy z tego, co trzymamy w dłoni. I to, paradoksalnie, jest dobrą wiadomością dla reklamodawców. Widoczne na gadżetach reklamowych logo budzi pozytywne odczucia, bez negatywnych skojarzeń ze „wciskaniem” reklamy na siłę, jak to ma miejsce choćby w przypadku internetowych pop-up’ów.

Kubki z firmowym logo – są zawsze pozytywnie odbierane, szczególnie jeśli naczynie jest duże. Kubki sprawdzają się jako prezenty dla pracowników, mogą też być dodatkiem do zakupów na targach branżowych, gadżetem reklamowym na konferencji, evencie itp. Logo na kubkach z reguły jest nanoszone techniką druku cyfrowego, ale może być także zrobione poprzez grawerowanie laserowe.

Smycze reklamowe – używane na co dzień do noszenia identyfikatorów, kluczy, rzadziej telefonów, są jednak stale obecne w naszym życiu. Ich długość pozwala na umieszczenie logo oraz dodatkowej treści, np. danych kontaktowych. Czasem na smyczach pojawiają się hasła reklamowe.

Maskotki z logo – bardzo wysublimowana forma reklamy. Maskotki, oferowane dorosłym, z reguły trafiają w ręce dzieci, które od najmłodszych lat budują sobie pozytywny wizerunek marki, nawet jeśli nie potrafią jeszcze przeczytać ich nazwy.

Notesy reklamowe – przydają się w pracy i w domu, wszak zawsze warto mieć pod ręką coś do pisania. Kolejna subtelna forma reklamy, w której teoretycznie bardziej liczy się sam notes, jednak nie da się nie zapamiętać brandu, który się przy tej okazji reklamuje.

Powerbank z logo – niegdyś logo na powerbanku oznaczało markę producenta, dziś coraz częściej pamięć przenośna jest po prostu gadżetem reklamowym. I to – dodajmy – gadżetem bardzo przydatnym, bo warto mieć zapasowy powerbank w kieszeni, torbie, czy neseserze. W razie potrzeby można go szybko podłączyć do komputera, a za pomocą odpowiedniej przejściówki także do telefonu.

Parasol z logo – używany, gdy potrzebujemy ochrony przed deszczem. Reklamująca się w ten sposób firma będzie postrzegana jako opiekuńcza i godna zaufania.

Ręcznik plażowy reklamowy – idealny wybór dla marki, która chce się kojarzyć z relaksem i odpoczynkiem, jaki może zapewnić swoim klientom. Dotyczy to nie tylko biur podróży, hoteli czy pensjonatów, ale też instytucji finansowych i innych.

Reklamowa ładowarka indukcyjna – kolejny nowoczesny gadżet, który oferuje bardzo duże walory praktyczne i jako taki na pewno będzie budził pozytywne skojarzenia z marką, której logo jest na nim uwidocznione.

Zarówno powerbank, jak i ładowarka indukcyjna czerpią z nowoczesnych technologii i są postrzegane jako poważniejsze niż kubek czy smycz. Tym samy reklamująca się za ich pomocą marka jawi się jako solidna i godna zaufania.

Grupa docelowa, czyli jak dobrać gadżety reklamowe dla klientów

Gadżety reklamowe spełnią swoją funkcję zgodnie z oczekiwaniami tylko wówczas, gdy będą dobrze dobrane dla konkretnej grupy docelowej. Warto też zwrócić uwagę na takie niuanse jak pory roku i sezonowość – rozdawanie rękawiczek latem będzie tak samo nietrafione, jak zimowa promocja za pomocą ręczników plażowych. W jednym i drugim przypadku będzie to wyglądało na „wietrzenie magazynów”.

Personalizację gadżetów reklamowych dla konkretnych odbiorców można przeprowadzić na dwa sposoby: określając grupę i dopasowując do niej produkty lub odwrotnie – dopasowując konkretne produkty do potencjalnych grup docelowych.

Mówiąc wprost: w pierwszej wersji trzeba zadać sobie pytanie: „Czego potrzebują sportowcy?”, w drugiej – „Komu można sprezentować okulary przeciwsłoneczne?”.

Warto też zwrócić uwagę na specyfikę grup docelowych.

Miłośnicy nowych technologii na pewno zainteresują się ładowarkami indukcyjnymi, ale niekoniecznie torbami plażowymi.

Z kolei sportowcy chętnie przyjmą nowy ręcznik, ale powerbank może być bardzo nisko na liście ich potrzeb.

Miłośnicy modnego obecnie trendu eko na pewno przyjmą z radością wielorazowe torby zakupowe lub notesy z papieru z recyklingu. Natomiast mogą nieprzychylnym okiem popatrzeć na jednorazowe długopisy.

Dlaczego warto personalizować gadżety reklamowe?

Czy reklama jest potrzebna? Można odwrócić to pytanie i zadać inne: A czy najwięksi giganci rynkowi z niej zrezygnowali? Oczywiście, że nie! Są przecież marki produkujące asortyment, którego jakości od lat nikt nie kwestionuje, a jednak wciąż wypuszczają na rynek różnorakie gadżety reklamowe. To chyba najlepszy dowód na to, że warto to robić.

Co daje personalizacja gadżetów reklamowych?

– Buduje pozytywne skojarzenia z marką, czego wyraz można zobaczyć w podejmowanych decyzjach zakupowych.

– Tworzy więź między marką a klientem końcowym, pomaga zbudować grono lojalnych odbiorców.

– Pozwala osiągać lepsze wyniki w promocji i sprzedaży produktów lub usług.

– Pozwala odnieść wrażenie, że marka dba o swoich klientów, oferując im produkty dopasowane do ich potrzeb. Służy temu dobre targetowanie grup docelowych oraz przemyślana strategia rozdawnictwa gadżetów reklamowych.

Reasumując: Spersonalizowane gadżety reklamowe są inwestycją, która w dłuższej perspektywie na pewno przyniesie wymierne korzyści finansowe. Warto się zdecydować na takie rozwiązanie, tym bardziej że koszty są relatywnie niewielkie, natomiast zyski mogą być spektakularnie duże.

Źródło: side.com.pl

 

wp

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do