
Pozycjonowanie. Słowo klucz, jeśli chodzi o działania marketingowe w internecie. Robi je wiele firm, chociaż nie wszystkie robią to poprawnie... Skąd wiedzieć, czy pozycjonowanie przynosi zamierzony skutek? Oczywiście sama widoczność w wynikach wyszukiwania jest tu jedną ze wskazówek, ale nawet jeśli jest wysoka, to nie zawsze znaczy, że nie może być jeszcze wyższa... Dlatego tak ważne są nie tylko czynności, które prowadzą agencje marketingowe w ramach pozycjonowania wwitryny, ale także ich kontrola. Ta zaś odbywa się w ramach tzw. audytów.
Pozycjonowanie nie jest procesem ani łatwym, ani szybkim. Wielokrotnie zdarza się, że osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania zajmuje nie tygodnie czy miesiące, ale całe kwartały. Wszystko zależy od otoczenia konkurencyjnego, trudności fraz, budżetu, sprawności agencji marketingowej oraz oczywiście kondycji samej witryny.
Audyt SEO jest swoistym przeglądem witryny pod kątem działań SEO, czyli pozycjonowania strony w internecie. Uważa się go za konieczny element działań, szczególnie ważny w momencie gdy:
zmieniamy agencję pozycjonerską,
podejmujemy decyzję o pierwszych działaniach związanych z pozycjonowaniem,
serwis notuje podejrzany spadek widoczności w wynikach wyszukiwania,
Google wprowadza kluczowe aktualizacje, zmieniające sposób rankingowania witryn,
strona przestaje być widoczna na określone frazy, co rodzi podejrzenie ukarania jej filtrem, np. ze względu na wykorzystanie niezalecanych sposobów pozycjonowania.
Warto także przeprowadzać audyt SEO cyklicznie, dzięki czemu możemy mieć zaktualizowane informacje na temat witryny oraz otoczenia konkurencyjnego.
Wykonanie audytu SEO to wydatek rzędu kilku tysięcy złotych (dla dużych serwisów więcej), który nie każda firma chce ponosić. Jest jednak konieczny, by móc prowadzić skuteczne działania marketingowe i pozycjonowanie strony WWW w Krakowie. Pozwala zidentyfikować, odnaleźć, odkryć słabe strony witryny internetowej i wszelkiego rodzaju błędy, które mogą wpłynąć na proces pozycjonowania. Pomaga także określić długoterminową strategię pozycjonowania czy też upewnić się, że jest ona prawidłowa, lub że konieczne są w niej zmiany, bo obecna nie przynosi rezultatu. W ramach audytu SEO badane są różnorodne czynniki. Jednym z obszarów wymagających sprawdzenia są rozwiązania techniczne, stosowane na stronie. Obejmują między innymi jej kodowanie, prędkość ładowania, przyjazność dla urządzeń mobilnych. Innym ważnym obszarem jest zawartość serwisu i treści, które na nim się znajdują (co pozwala także zidentyfikować te treści, których brakuje). Dzieje się to w myśl zasady „content is king”, wskazującej ważność treści w serwisie dla użytkowników oraz algorytmów wyszukiwarek. Stąd też praktycznie każda strona obecna na wysokich pozycjach wyszukiwania ma sekcję blog, dba o opisy produktów, kategorii, usług, publikację aktualności i nowości. Wszystko to sprawia, że w treściach można zawierać słowa kluczowe, na które chcemy być widoczni w wyszukiwarce. Audyt pozwala także zidentyfikować linki prowadzące do serwisu z zewnątrz oraz sieć linkowania wewnętrznego w serwisie. Linki, czyli odnośniki, są jednym z kluczowych elementów budujących widoczność strony i wpływających na jej pozycję.
Nie będzie przesadą stwierdzenie, że bez audytu SEO pozycjonerzy poruszaliby się po omacku. Dzięki niemu zaś mogą zwrócić uwagę na kluczowe elementy, wyeliminować czynniki rzutujące negatywnie na pozycję strony, rozwijać te, które mają impakt pozytywny. Jeśli więc oczekujecie skutecznego pozycjonowania, czy to prowadzonego we własnym zakresie czy przez agencję marketingową, to audyt jest do tego pierwszym krokiem.
materiał zewnętrzny, promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!