Reklama

Starsze pokolenie chętnie kupuje online! Jak zachowuje się w sieci?

04/06/2022 18:43

Aż 28% internautów robiących zakupy online należy do starszego pokolenia (1). Są to osoby, które ukończyły 50 lat, a do zamawiania produktów w Internecie motywuje je przede wszystkim całodobowa dostępność, brak konieczności jechania do sklepu oraz atrakcyjniejsze ceny (niż w sklepach tradycyjnych) (2). Co kupują i ile wydają na zakupy w sieci?

Co kupują online osoby po pięćdziesiątce i ile wydają?

Wśród starszych e-konsumentów największą popularnością cieszą się odzież, dodatki oraz akcesoria – ich zakup deklaruje 67% osób (3). Niewiele mniej internautów zamawia kosmetyki i perfumy (55%), obuwie (54%), książki płyty i filmy (51%) oraz produkty farmaceutyczne (49%) (3). Z kolei najmniejszym zainteresowaniem wśród starszych użytkowników cieszą się gry komputerowe, oprogramowanie, artykuły dla kolekcjonerów, biżuteria oraz multimedia (aplikacje, e-booki itp.) – online kupuje je mniej więcej co piąta osoba (3).

Jakie są różnice między starszym pokoleniem kupujących a młodszymi konsumentami? Przede wszystkim jego przedstawiciele kupują relatywnie rzadziej produkty z większości kategorii. Wyjątkiem są artykuły spożywcze, a także produkty farmaceutyczne, które osoby po pięćdziesiątce kupują tak samo często, a nawet częściej niż młodsi (3).

Starsi internauci deklarują, że na zakupy w Internecie poświęcają około 200 zł w miesiącu. Najwięcej wydają na zakupy z dowozem artykułów spożywczych (211 zł/miesiąc) (5), a także sprzęt RTV/AGD (1236 zł/6 miesięcy) (6). Większe kwoty niż młodsi internauci przeznaczają na produkty farmaceutyczne (138 zł/miesiąc) (7), a także meble i wystrój wnętrz (936 zł/6 miesięcy) (8).

Jakie formy płatności preferuje starsze pokolenie?

Osoby starsze, tak jak większość e-konsumentów, najczęściej korzystają z szybkich płatności – wybiera je aż 67% osób po pięćdziesiątce (9). Wielu konsumentów wciąż korzysta z przelewów tradycyjnych (43%) (9).

Najmniej starszych kupujących stawia na płatności SMS-em, kody QR, płatności z odroczonym terminem i raty (9). Dużo mniejszą popularnością niż w przypadku osób młodszych cieszą się wśród nich płatności mobilne – rozwiązanie to wybiera 32% internautów po pięćdziesiątce (9).

Visa Mobile, czyli sposób na łatwe płatności

Starsi e-konsumenci, podobnie jak inni internauci, cenią sobie łatwość i wygodę zakupów online (1). Część z nich obawia się jednak o bezpieczeństwo swoich płatności (10), dlatego między innymi dla osób po pięćdziesiątce wprowadzane są rozwiązania mające na celu podnieść ich komfort. Jednym z nich jest Visa Mobile – usługa, dzięki której możliwe jest kupowanie online bez konieczności podawania danych karty, haseł oraz wypełniania wielu pól formularza. W efekcie płatność przebiega szybko i łatwo, a do tego bezpiecznie – jest bowiem zabezpieczona przez Visa (11).

Jak skorzystać z usługi?. Wystarczy uruchomić odpowiednią funkcję w mobilnej aplikacji banku - listę banków, których klienci już teraz skorzystają z Visa Mobile, można znaleźć na stronie https://www.visa.pl/plac-z-visa/polecane-technologie/visa-mobile.html (może to wymagać aktualizacji).

Drugim sposobem jest pobranie aplikacji mobilnej Visa Mobile na swój telefon (w sklepie z aplikacjami odpowiednim dla konkretnego systemu operacyjnego). Po krótkiej konfiguracji możliwe będzie korzystanie z usługi – podczas płatności wystarczy znaleźć odpowiednią opcję w sklepie internetowym, a następnie podać swój numer telefonu i potwierdzić transakcję na telefonie. To wszystko! Z rozwiązania mogą korzystać już pierwsi Polacy, a wkrótce będą mogli dołączyć do nich kolejni. Polska jest pierwszym na świecie krajem, gdzie to rozwiązanie jest wdrażane (11).

Artykuł powstał przy współpracy z Visa.

                                                      

Bibliografia:

  1. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 10.
  2. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 79.
  3. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 147–148.
  4. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 175.
  5. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 179.
  6. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 182.
  7. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 180.
  8. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 184.
  9. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 123.
  10. Raport Gemius E-Commerce w Polsce 2021, s. 201
  11. VISA, Visa Mobile – jak działa i jak skorzystać? 10.09.2021, online: https://www.visa.pl/visa-everywhere/blog/bdp/2021/09/10/visa-mobile-coto-1631263092784.html, dostęp: 30.03.2022.

materiał promocyjny

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Aktualizacja: 05/08/2024 21:50
Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo goral24.pl




Reklama
Wróć do