
I tak i nie, to zależy od tego w jakim stopniu przyswoiłeś znajomość języka niemieckiego ponieważ nie powinno to być dla nikogo zaskoczeniem ale Niemcy są bardzo ostrożni i asekuracyjni, nie dotykają niczego co wiązać by się mogło z jakimkolwiek ryzykiem.
Dlaczego znajomość języka niemieckiego jest tak istotna?
Dlatego że wszystkie treści które będą publikowane w twoim sklepie internetowym na rynek niemiecki muszą być opracowane perfekcyjnym niemieckim którego poprawność nie będzie budziła jakichkolwiek emocji które mogłyby wprawić niemieckiego konsumenta w konsternację czy kupuje od Niemca czy Polaka. Niestety, naleciałości historyczne sprawiają że jest pewna doza nieufności do robienia interesów z Polakami.
Sklep internetowy w Niemczech to nie tylko poprawne gramatycznie, stylistycznie teksty które mamy na stronie sklepu, to również spełnienie szeregu wymogów natury formalnej, musisz mieć opracowany tekst regulaminu który będzie zawierał wszystkie prawa konsumenta, sposób obsługi zamówień, wysyłek, ja wiem że nie niewielu czyta regulaminy (w Polsce) ale Niemcy czytają, ten dokument nie może budzić jakichkolwiek zastrzeżeń. Rozwiązania są dwa jeśli chodzi o regulamin sklepu internetowego pod rynek niemiecki.
Regulamin sklepu internetowego pod rynek niemiecki to tzw. AGB, kolejnym z elementów który musisz mieć w sklepie internetowym w Niemczech to Impressum, jest to podstrona na której musisz zawrzeć kompletne dane swojej firmy z numerem działalności gospodarczej numerem VAT jeśli go posiadasz, pełne kompletne dane teleadresowe, za niedopełnienie tego mogą cię spotkać bardzo dotkliwe kary a już na pewno możesz liczyć na to że “życzliwa” konkurencja nie zapomni zgłosić tego odpowiednim organom.
Nie jest trudno prowadzić sklep internetowy Niemcy to naprawde bardzo lukratywny rynek na tego typu przedsięwzięcie, dopełnienie formalności to nie wszystko aby odnieść sukces na rynku niemieckim.
Sklep internetowy pod rynek niemiecki musi być konkurencyjny, pomimo tego że Niemcy to bardzo bogaty kraj Niemcy też liczą pieniądze, większość osób myślących o uruchomieniu sklepu internetowego w Niemczech zaczyna sprzedawać to co wszyscy, najchętniej bardzo rozpoznawalne markowe produkty - najczęściej tego typu przedsięwzięcia kończą się klapą - dlaczego ?
Dlatego że na rynku niemieckim podmiotów sprzedających markowe produkty jest mnóstwo, są na tym rynku bardzo duże firmy obracające milionami czy setkami milionów Euro - nigdy nie wygrasz konkurencji z taką firmą ponieważ nigdy nie uzyskasz tak korzystnych rabatów w hurtowniach czy u producenta co potentaci tego rynku.
Niemcy także kupują niemarkowe, mniej rozpoznawalne rynkowo produkty, Niemcy liczą pieniądze, szczególnie w dzisiejszych czasach, gdyby tak nie było wszyscy jeździliby nowymi Mercedesami klasy S tymczasem tak nie jest ,Niemcy kupują Skody, Seaty i inne mniej prestiżowe marki samochodów pomimo tego że stać ich na auta droższe. Powinien to być dla ciebie sygnał że warto zainteresować się niszami produktów które funkcjonalnie będą takie same jak te markowe produkty ale będą od nich znacząco tańsze i mniej porównywalne ofertowo.
Największą zmorą sklepów internetowych także w Niemczech są wszelkiego rodzaju porównywarki cenowe, tam zawsze wygra ten kto zaoferuje o kilka Euro niższą cenę, porównywarki cenowe zabijają handel i to jest fakt. Dlatego w twoim interesie jest to aby zniknąć z ich radaru, to aby twoja oferta nie była w prosty sposób porównywalna do innych sklepów internetowych.
Niezwykle istotny jest także odpowiedni dobór niszy produktów do swojego sklepu internetowego w Niemczech, powinieneś celować raczej w produkty tanie i bardzo tanie, dlaczego jest to tak ważne ?
Dlatego że nikt przy zdrowych zmysłach nie poświęci kilku godzin czy dni swojego cennego czasu aby znaleźć sklep w którym najtaniej kupi np. szczotkę do włosów czy inny tego typu tani artykuł ponieważ czas który musiałby poświęcić na znalezienie szczotki do włosów o 1-2 Euro tańszej niż u Ciebie będzie wielokrotnie więcej wart. Natomiast musisz mieć świadomość że ludzie są w stanie spędzić irracjonalną ilość czasu na poszukiwaniu najtańszego miejsca zakupu np. pralko-suszarki Bosch za 2 tysiące Euro lub więcej.
Sklep internetowy sam nic nie sprzeda, do tego aby odnieść w Niemczech sukces na rynku e-commerce musisz wybrać odpowiednią niszę produktów po to aby pieniądze które wydasz na reklamę zamieniły się w zamówienia które wygenerują w twoim sklepie internetowym zysk.
Wielu osobom wydaje się że najważniejsze jest wybranie odpowiedniej firmy budującej sklepy internetowe Niemcy są ogromnym rynkiem pełnym ofert firm informatycznych budujących sklepy internetowe ale uwierz mi - sklep internetowy to jedynie narzędzie, ten czy inny kosztujący tysiąc czy kilka tysięcy Euro będzie sprzedawał towar tak samo sprawnie - pod jednym warunkiem - jeśli wybierzesz odpowiednią niszę produktów oraz jeśli w mądry sposób poprowadzisz reklamę swojego sklepu internetowego.
Jeśli stoisz przed decyzją o wyborze firmy która zbuduje dla ciebie sklep internetowy po niemiecku na rynek niemiecki - więcej na ten temat możesz przeczytać na tej stronie - sklepinternetowy.de
materiał promocyjny
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie