
Etykieta produktu pełni dziś olbrzymie istotną rolę w procesach zakupowych. To właśnie ona w większości przypadków przyciąga wzrok klienta, a przy tym także jest w stanie realnie przesądzić, czy ten zdecyduje się na zakup danego produktu, czy może ostatecznie postanowi z niego zrezygnować. Nie bez powodu te niepozorne naklejki określane są mianem „niemych sprzedawców”; już sama ich obecność może wnieść naprawdę sporo – o ile będą odpowiednio zaprojektowane. Jeżeli etykieta ma wyróżnić dany produkt, musi być oryginalna, a przy tym spójna z identyfikacją wizualną marki. Nie jest to jednak takie proste. Dlatego postanowiliśmy przygotować kilka istotnych wskazówek, jakie zdecydowanie warto jest uwzględnić w procesie projektowania etykiety samoprzylepnej. Poznaj je już dziś!
Jedną z najistotniejszych cech, jaką powinna posiadać każda etykieta, jest zawartość merytoryczna. Od niej zależy bowiem, w jaki sposób konsumenci uzyskają informacje na temat produktu, który wzbudza ich zainteresowanie. Jego opis powinien być przede wszystkim zwięzły, a przy tym zawierać wszystkie ważne (i wymagane) informacje, dotyczące aspektów takich jak parametry techniczne, właściwości danego produktu, wartości odżywcze czy ostrzeżenia o możliwych działaniach niepożądanych, powiązanych z niewłaściwym użytkowaniem danego produktu. Co istotne, wszystkie informacje powinny być czytelne, zapisane zrozumiałym fontem; dodatkowo każda etykieta powinna posiadać znaki dotyczące bezpieczeństwa produktu, a także atesty przypisane dla danej kategorii produktów. Dobrze przemyślana etykieta powinna być wydrukowana na certyfikowanym, a przy tym także w pełni bezpiecznym surowcu. Dziś zainteresowani mają do wyboru wiele opcji – potwierdza to między innymi oferta firmy Grafpress. Na stronie etykieta.info.pl/etykiety-samoprzylepne, zainteresowani mogą dowiedzieć się więcej na temat podłoży, na jakich drukowane są etykiety. Do wyboru między innymi folie lub papiery samoprzylepne w różnych wersjach. Szczególnie istotną kwestią we współczesnym świecie etykiet jest
ekologiczność, trendy oraz rosnąca świadomość konsumencka ukazują, że jest to kwestia nie tylko ochrony środowiska, lecz także praktycznej segregacji odpadów. Etykiety, które są funkcjonalne oraz estetyczne doskonale wzmacniają wartość marketingową – tak ważną we współczesnym świecie, pełnym konkurencji.
Czy wiesz, że wartości oraz postrzeganie marki wpływają na decyzje zakupowe niemal połowy konsumentów? Chcąc, aby firma odniosła sukcesy, należy znaleźć kilka sposobów na wzmocnienie swojej marki. Skuteczne budowanie rozpoznawalności wymaga bezwzględnej spójności w działaniu pomiędzy różnymi działami. Spójność powinna być przede wszystkim widoczna w projektowaniu produktów oraz etykiet. Pierwszym krokiem w stworzeniu chwytliwej etykiety jest przede wszystkim poznanie preferencji, nawyków, a także antypatii klientów. Znając priorytety swojej docelowej grupy odbiorców, pochodzenie etniczne, płeć, wiek oraz dochody, możliwe jest stworzenie etykiety samoprzylepnej, która przyciągnie uwagę klienta. Jednocześnie dobrze jest poznać swoją konkurencję i na podstawie szczegółowej analizy stworzyć etykietę wyróżniającą się na jej tle. Ciekawa, oryginalna, a przy tym naprawdę estetyczna i funkcjonalna etykieta samoprzylepna może odegrać znaczącą rolę w docieraniu z ofertą marki do klientów, tym samym stopniowo zdobywając ich lojalność.
Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.
Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie