Fotografia produktowa – wszystko, co warto wiedzieć na początek

15/05/2025 11:07

Współcześnie coraz więcej zakupów realizowanych jest drogą sieciową. Przeszukujemy internet w poszukiwaniu interesujących nas produktów, zazwyczaj wybierając te, które prezentują się lepiej na zdjęciach – bo właśnie na to (oprócz ceny) użytkownik zwraca uwagę, w momencie gdy nie ma możliwości innej interakcji z produktem. Fotografia produktowa odnosi się do praktyki wykonywania wysokiej jakości zdjęć produktów w celach promocyjnych; zdjęcia oddają ich istotę, czyniąc je interesującymi dla potencjalnych klientów. W efekcie to właśnie fotografie w dużej mierze doprowadzają do nawiązania transakcji. Wraz z rozwojem zakupów online, wzrosła także popularność sesji produktowych; wykonuje się ich coraz więcej, wykorzystując ku temu profesjonalny sprzęt fotograficzny i rozmaite akcesoria. Wszystko po to, by móc wzbudzić jak największe zainteresowanie produktem. Już dziś poznaj istotę fotografii produktowej oraz dowiedz się, czym powinny cechować się tego rodzaju fotografie!

Główne rodzaje fotografii produktowej i ich charakterystyka

Fotografia produktowa dzieli się na kilka rodzajów – w zależności od tego, w jaki sposób przedstawia się dany produkt. Warto zaznaczyć, że ta gałąź fotografii wciąż ewoluuje, dostosowując się do dynamicznego rozwoju technologii, a co za tym idzie także sztucznej inteligencji. Obecnie fotografię produktową dzielimy na:

  • packshoty – zdjęcia prezentujące stricte produkt, bez żadnych elementów; zwykle przedmiot znajduje się na białym lub kolorowym tle, a ze zdjęcia da się stworzyć obraz transparentny, pozbawiony jakiegokolwiek tła;

  • still life – fotografie obejmujące całą aranżację wokół produktu, będące swoistą aranżacją i artystycznym przekazem; kadry produktów mogą być zarówno minimalistyczne, jak i niezwykle zaawansowane technicznie (nierzadko do ich wykonania potrzeba do kilku osób!);

  • duchy – jeden z ciekawszych rodzajów fotografii, koncentrujący się typowo na prezentacji ubrań; podczas sesji zdjęciowej odzież fotografowana jest na manekinach, które następnie zostają usunięte w procesie obróbki; w efekcie nie widać nic poza ubraniem, przez co sprawia ono wrażenie założonego na ducha.

Czym powinna charakteryzować się dobrze wykonana fotografia produktowa?

Profesjonalnie wykonana fotografia produktowa powinna cechować się wysoką jakością; zdjęcie musi być ostre, a jego rozdzielczość pozwalać na spore przybliżenie – tak, by użytkownik miał możliwość przyjrzeć się produktowi z bliska. Taka fotografia nie może być rozmazana! Samo zdjęcie powinno pokazywać produkt w całej jego okazałości. Decydując się na pierwsze kroki w fotografii produktowej, należy przede wszystkim zadbać o profesjonalne wyposażenie, takie jak między innymi lampy. Będą one w stanie sprawić, że kolory produktu pozostaną realistyczne i nic nie będzie zacienione ani jaśniejsze niż w rzeczywistości. Oprócz tego, przydać się może tło – tego typu produkt oferuje między innymi sklep Bingoland, na którego stronie internetowej, https://bingoland.pl/, znaleźć można szereg różnego rodzaju teł, w tym także przeznaczonych typowo do fotografii produktowej. Tego typu zdjęcia stanowią ważny element marketingu, przyczyniając się do wyników sprzedaży; im są one lepsze, tym większa szansa na przekonanie klienta do zakupu. Inwestycja w profesjonalne zdjęcia może naprawdę szybko się zwrócić!

Aplikacja goral24.pl

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś koniecznie zainstaluj naszą aplikację, która dostępna jest na telefony z systemem Android i iOS.


Aplikacja na Androida Aplikacja na IOS

Obserwuj nas na Obserwuje nas na Google NewsGoogle News

Chcesz być na bieżąco z wieściami z naszego portalu? Obserwuj nas na Google News!

Źródło: materiał promocyjny / aw-d

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Wróć do